Astfel, profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) al BMW a urcat la 2 miliarde euro, de la 1,76 miliarde euro in perioada corespunzatoare a anului trecut, iar vanzarile au avansat de asemenea cu 14%, la 18,8 miliarde euro, transmite Bloomberg.

"Am avut un bun trimestru, stabilind noi recorduri in privinta volumului vanzarilor, veniturilor si profitului, in pofida conditiilor dificile de pe piata. Asemenea intregii industrii auto, incepem sa ne confruntam cu dificultati", a declarat directorul general al BMW, Norbert Reithofer.

BMW a reusit sa-si mentina performantele financiare in perioada crizei datoriilor de stat din zona euro in principal datorita cresterii vanzarilor in China. Rivalii de la Mercedez-Benz (Daimler) s-au pregatit pentru scaderea abrupta din acest an de pe pietele europene printr-un program de reducere a cheltuielilor cu 2 miliarde euro si au redus tinta de profit pentru 2012.

Citeste si:

Profitul EBIT al diviziei producatoare de masini a BMW a scazut cu 9,3% in trimestrul al treilea, la 1,65 miliarde euro, din cauza costurilor ridicate de dezvoltare si concurentei intense, noteaza compania. Marja de castig a coborat astfel la 9,6% din vanzari, de la 11,9%.

Audi a inregistrat in trimestrul al treilea o marja de 10,5%, fata de numai 6,4% la Mercedes-Benz.

BMW a confirmat estimarile pentru acest an, anticipand un profit inainte de taxe de cel putin 7,38 miliarde euro, rezultatul din 2011.