Acesta este unul dintre cele mai moderne centre de vopsitorie auto din intreaga lume, se intinde pe o suprafata de 60.000 de metri patrati si reprezinta cel mai mare proiect de constructie din istoria Porsche: extinderea fabricii din Landul Saxonia pentru transformarea ei intr-o uzina completa, cu atelier de asamblare a pieselor si vopsitorie pentru productia noului model Macan.

„Extinderea fabricii va crea 1.000 de noi locuri de munca. Doar atelierul de vopsitorie, in sine, va genera posturi pentru mai mult de 400 de angajati,” a adaugat Siegfried Bülow, presedinte al comitetului executiv la Porsche Leipzig.

Pentru construirea structurii exterioare a noului atelier de vopsitorie, care va avea aproximativ 360 m lungime, 72 m latime si 30 m inaltime, au fost folosite aproape 113.000 de tone de beton.

„Avem un atelier de vopsitorie construit, in timp record, intr-o zona de productie care se intinde pe o suprafata de mai bine de opt terenuri de fotbal”, a declarat Wolfgang Leimgruber, membru al comitetului executiv de productie la Porsche AG.

In saptamanile urmatoare urmeaza sa fie finalizata si fatada atelierului de vopsitorie. Lucrarile de interior si instalarea echipamentelor din vopsitorie vor incepe imediat dupa aceea, operatiunile fiind programate sa demareze in vara anului 2013.

Noile modele Porsche Macan construite in atelierul de asamblare de la Leipzig vor fi apoi supuse unui proces de vopsire in mai multe etape, care se va desfasura pe mai multe etaje, in conformitate cu cele mai noi masuri de sustenabilitate.

Citeste si:

Fabrica va avea instalat un sistem special de separare a surplusului de vopsea pulverizata. Datorita depunerilor uscate pe o baza de praf de piatra si sistemului de curatare a substantelor chimice eliberate in aer, emisiile de solventi in urma procesului de vopsire vor fi reduse la minim.

Utilizarea caldurii reziduale din energia electrica generata de o centrala electrica alimentata cu peleti este, de asemenea, unica. Aceasta centrala electrica pe biomasa asigura atelierului de vopsire pana la 80% din caldura necesara din resurse naturale.

Constructia fabricii Porsche Leipzig a inceput in februarie 2000, iar productia a demarat in august 2002. In 2004, fabrica a fost extinsa pentru a produce modelul Carrera GT (2004-2006, 1.270 de unitati), iar in septembrie 2006 pentru a fabrica Panamera. In prezent, fabrica are 1.000 de angajati care asambleaza modelele Cayenne si Panamera.

In cei 10 ani, Porsche Leipzig a produs 500.000 de masini.

Porsche Leipzig are un teren de 400 de hectare, din care 18.600 de metri patrati sunt linia de asamblare Cayenne si 21.600 de metri patrati sunt pentru Panamera. Centrul de logistica are 23.600 de metri patrati, iar Customer Center 5.200 de metri patrati.

Cititi mai multe despre fabrica Porsche din Leipzig intr-un
reportaj realizat de wall-street.ro.

Reportaj din Germania: fabrica de senzatii extreme in care sunt produse Porsche Cayenne si Panamera

Reportaj din Germania: fabrica de senzatii extreme in care sunt...