Presedintele Traian Basescu a declarat ca noile modele Dacia Logan, Sandero si Sandero Stepway lansate pentru piata romaneasca confirma capacitatea Romaniei de a produce masini la varf de tehnologie industriala, el exprimandu-si speranta ca Dacia va deveni "masina Africii".
"Sper ca Dacia sa devina masina Africii pentru ca este o explozie in vanzarile pe Africa", a spus Basescu, adaugand ca prestigiul si aprecierea pentru marca romaneasca sunt foarte raspandite pe continentul african, scrie Mediafax.

Presedintele a subliniat ca desi Renault a deschis o uzina Dacia si in Maroc, aceasta nu inseamna ca centrul de greutate al marcii romanesti se va muta in Africa, uzina de acolo asambland in mare parte piese produse in Romania.

"Industria automobilului ne prilejuieste la toti ocazia sa constatam ca putem. Acesta este un eveniment urias, care confirma capacitatea Romaniei de a produce echipamente si masini la varf de tehnologie industriala. Noile modele sunt produse in proportie de 80% in Romania, in industria pe orizontala generata de Dacia-Renault", a spus Basescu.

Presedintele a amintit ca in primavara acestui an a avut ocazia sa vada macheta noului model Sandero, iar acum, in toamna, Dacia-Renault deja a lansat acest model pe piata.

Basescu a tinut sa-si exprime aprecierea si pentru directorul uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe, in contextul in care a amintit ca in calitate de ministru al Transporturilor a avut ocazia sa-si puna in 1998 semnatura pe contractul de privatizare cu Renault.

Presedintele a amintit ca Stroe le-a semnalat in 1998 membrilor Guvernului ca uzina Dacia trebuia privatizata in acel moment cand avea productie si vanzari si nu asteptat sa piarda aceasta pozitie. "El nu a vrut sa-si tina uzina pentru el, a vrut sa o tina pentru Romania", l-a elogiat Basescu pe Stroe.

Seful statului si-a exprimat aprecierea si pentru compania franceza, deoarece la momentul privatizarii se angajase sa faca investitii de 400 milioane de euro insa in prezent acestea au depasit doua miliarde de euro.

Presedintele a apreciat ca firma franceza a fost onesta cu Romania, cu uzina de la Pitesti, cu sutele de mii de angajati care si-au gasit un loc de munca in aceasta industrie, dar si cu inteligenta romaneasca pentru ca a investit in centrul de cercetare de la Titu, unde inginerii romani angajati acolo au avut ocazia "sa-si exprime creativitatea, iar rezultatele se vad in noile modele lansate azi".

La evenimentul organizat de Dacia-Reunault au participat manageri ai companiei Renault printre care directorul de operatiuni pentru zona Europa si Mediterana si directorul uzinei de la Pitesti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri