Investment Dar, din Kuweit, detine Aston Marti impreuna cu alti investitori kuweitieni. Sursele citate au precizat ca actionarii ar putea lua pana luni o decizie privind vanzarea Aston Martin.

Cumparatorul va prelua 50% din drepturile de vot in actionariat si 40% din actiuni printr-o majorare de capital, au afirmat sursele.
Investindustrial a oferit aproape 250 milioane lire sterline (400 milioane de dolari), insa producatorul indian de masini Mahindra a inaintat o oferta mult mai atractiva, au adaugat persoanele citate.

Investment Dar cauta de cateva luni companii sau fonduri interesate sa preia Aston Martin, marca preferata de automobile a lui James Bond. Grupul de investitori din Kuweit a preluat Aston Martin de la Ford in 2007, pentru 503 milioane lire sterline, si vor sa vanda compania pentru a-si plati datoriile.

Contactati de Bloomberg, reprezentantii Investindustrial si Aston Martin au refuzat sa comenteze informatiile. Contactati in afara orelor de lucru, reprezentantii Mahindra si Investment Dar nu au fost disponibili.

Un nou investitor ar putea ajuta Aston Martin sa-si majoreze capacitatea de productie si sa dezvolte noi modele, pentru a-si consolida pozitia in raport cu principalii competitori, Bentley si Ferrari, controlati de Volkswagen, respectiv Fiat.
Investindustrial a vandut in acest an producatorul de motociclete Ducati Motor Holding catre constructorul german de autoturisme de lux Audi, detinut de Volkswagen.

Citeste si:

Surse apropiate situatiei sustin ca oferta Investindustrial pentru preluarea Aston Martin include o posibilitate de colaborare intre marca britanica si AMG, divizia sport a Mercedes-Benz.

Un purtator de cuvant al Daimler, proprietarul Mercedez-Benz, a refuzat sa comenteze informatiile.

Aston Martin lucreaza cu motoare Ford, insa a pierdut accesul la alte resurse oferite de grupul american dupa ce a fost preluat de Investment Dar. Totodata, compania britanica este singurul mare producator independent de autoturisme de lux din lume, nefacand parte dintr-un concern auto.

Independenta poate fi un handicap in industria auto, aflata intr-o perioada de consolidare si investitii uriase pentru inovatie si dezvoltarea de tehnologii prin care sa creasca eficienta energetica a automobilelor. Spre exemplu, BMW a alocat in acest an investitii de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea de motoare mai eficiente si de autoturisme cu propulsie electrica, suma care depaseste semnificativ veniturile Aston Martin de anul trecut, de 507 milioane lire sterline.