Planul se bazeaza pe un parteneriat cu Caterham Group, un producator britanic de masini de teren de tipul track car, care de obicei au rotile din fata expuse si bare de siguranta in loc de acoperis, potrivit Mediafax.

Pentru fanii marcii Alpine, cel mai important lucru este relansarea brandului.

"Fanii Alpine au asteptat acest lucru de 20 de ani. Din cei 35 de membri ai clubului meu, cel putin jumatate vor sa cumpere masina", a declarat Gerard Bailly, proprietarul unei braserii in Dole, din estul Frantei, care detine doua vehicule Alpine si conduce un club pentru acest brand.

Renault, producatorul vehiculelor fara pretentii Dacia, se orienteaza catre segmentul superior al pietei, imitand strategia Volkswagen, care obtine 48% din profitul operational cu brandul Audi, chiar daca livrarile acestuia reprezinta numai 14% din total.

Obiectivul Renault este sa creeze o nisa pe piata automobilelor de lux, care sa dea un avantaj si modelelor sale de masa.

"Este o idee buna sa introduci Alpine, pentru ca va avea un efect de halo pentru alte modele ale Renault", a declarat Neil King, analist la compania de cercetare a pietei Euromonitor International.

PSA Peugeot Citroen si Fiat au avut initiative similare pentru a atrage cumparatori bogati.

Piata auto europeana este pe cale sa incheie acest an cu cea mai mare scadere din ultimii 17 ani, iar producatorii cauta solutii pentru cresterea veniturilor.

Citeste si:

Renault a oprit productia de vehicule Alpine in 1995, dupa patru decenii, din cauza profitabilitatii scazute. Vanzarile au atins un maxim de circa 2.000 de vehicule pe an in anii ’80. Colaborarea cu Caterham, partenerul Renault in cursele de Formula 1, are rolul sa imparta costurile, care s-ar putea apropia de 1 miliard de euro, potrivit unei estimari a Bankhaus Metzler.

"Alpine, cu tot ce il inconjoara, ate o mare valoare emotionala si de afaceri", a declarat Bernard Ollivier, director general al Renault Alpine.

Productia a fost oprita de mult, dar mai multe generatii au vazut aceasta masina, a spus Ollivier, care promite ca brandul va fi profitabil.
Renault si Caterham vor detine participatii egale de 50% la Alpine, potrivit unui acord semnat luna trecuta. Vehiculele Alpine vor costa ceva mai mult decat minivanul Renault Espace, cel mai scump model al grupului francez (35.700 euro). La un astfel de nivel, Alpine va concura cu Toyota GT86, BMW Z4 si Audi TT.

"Noul Alpine al Renault ar putea arata ca un Porsche Boxter al saracului. Exista un anumit spatiu pe piata", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.

Renault este implicat deja indirect pe piata automobilelor de lux prin partenerul de alianta Nissan, care detine brandul Infiniti. Grupul francez are si un parteneriat in domeniul tehnologiei cu grupul german Daimler, proprietarul Mercedes-Benz.

Totusi, crearea unui brand de nivel inalt poate dura mai multe decenii. Ascensiunea Audi catre pozitia de al doilea mare brand de lux a inceput in anii ’80.

Vehiculele Alpine urmeaza sa fie produse la fabrica Renault din Dieppe, pe coasta Normandiei, locatia istorica a brandului. Fabrica asambleaza in prezent vehicule de cursa si alte modele de serie limitata si are 322 de angajati.