"Ceea ce este foarte rau este faptul ca, pornind de la acest proiect, POS Transporturi a fost suspendat. Il vom debloca, acceptand insa corectii financiare, ca si la celelalte programe deblocate.(...) Greselile facute de doamna ministru care a aprobat proiectul si mai departe de toti ceilalti implicati ne costa, deocamdata, 20 de milioane de euro si un program suspendat. Il deblocam, platim amenda si mergem mai departe, dar e bine sa stim", a declarat premierul Victor Ponta, la Mioveni, judetul Arges, potrivit Mediafax.

Primul-ministru a mai precizat ca se vor rezilia contractele de executie si in cazul altor proiecte finantate cu bani europeni daca se vor constata nereguli.

"Rezilierea contractului privind Nadlac-Arad, finantat din Programul Operational Sectorial Transporturi, s-a facut pe baza constatarilor Directiei de Lupta Antifrauda, transmise mai departe catre DNA, motiv pentru care directorul general al CNADNR a luat aceasta masura. Daca exista orice alta suspiciune pentru orice alt program se va proceda in acelasi mod", a conchis Victor Ponta.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, incheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache (n.r. - arestat preventiv, duminica, de Tribunalul Bucuresti, pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad, delapidare, fals in inscrisuri si spalare de bani), motivul principal fiind intarzierea lucrarilor.

La mijlocul lunii noiembrie, Victor Ponta o acuza pe fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu ca este vinovata de blocarea POS Transporturi, prin "acordarea in mod ilegal" a contractului pentru autostrada Nadlac-Arad.

Citeste si:

La inceputul lunii noiembrie, premierul Ponta anunta ca proiectul de constructie a autostrazii Arad-Nadlac, finantat si de Uniunea Europeana, a fost licitat in conditii considerate de Comisia Europeana ca fiind gresite si ca din acest motiv este posibila rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.