Daimler are o capitalizare de piata de 42,2 miliarde de euro, iar daca este extrasa valoarea diviziei de camioane, cea mai mare din lume, capitalizarea Mercedes este de aproximativ 25 de miliarde de euro, potrivit Bloomberg.

"Piata spune ca perspectivele Mercedes sunt mult mai proaste decat cele ale BMW. Piata are intotdeauna dreptate. In privinta inovatiei, BMW este lider", a declarat Hans-Peter Wodniok, analist la compania de consultanta Fairesearch in Kronberg, Germania.

Cresterea lenta din China, expansiunea slaba a unor segmente precum cel al vehiculelor sport utilitare compacte si o imagine neatractiva pentru tineri au afectat Mercedes, permitand BMW si Audi, divizie a Volkswagen, sa isi mareasca avansul vanzarilor pe piata vehiculelor de lux.

Citeste si:

Cresterea decalajului vine la un an dupa ce Zetsche, al carui contract expira la sfarsitul lui 2013, s-a angajat sa creasca de aproape doua ori vanzarile, la 2,6 milioane de vehicule pana la sfarsitul deceniului, pentru a recastiga prima pozitie, cedata de Mercedes in 2005.

Campania a avut un debut dificil. Zetsche a amanat tinta de profit a Mercedes in octombrie, cu cel putin 4 ani fata de obiectivul initial.

Profitul Mercedes a scazut in acest an, iar compania a initiat un plan de reducere a costurilor cu 2 milioane de euro pana in 2014.