"In continuare, in noiembrie vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (79% din total), cu opt puncte procentuale mai mult decat in luna precedenta. Astfel, pe total an, cu doar 31% din vanzari, persoanele fizice inregistreaza comparativ cu anul trecut o scadere de 55%. De asemenea, continua sa se manifeste asupra pietei impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate, care, la un volum de aproximativ 156.000 unitati la autoturisme si 39.000 la vehicule comerciale, au o crestere de 82%, respectiv 43% fata de 2011. Trebuie remarcat ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte doua rulate si, ceea ce este mai grav, ca peste 68.000 (44%) dintre acestea din urma sunt mai vechi de zece ani, adica mai multe decat s-au vandut noi prin retelele nationale ale producatorilor autohtoni si externi", se arata intr-un comunicat al asociatiei, scrie Mediafax.

Livrarile de autoturisme noi s-au diminuat cu 25% in perioada ianuarie-noiembrie, la 66.834 unitati, iar numarul vehiculelor comerciale comercializare a scazut cu aproape 5%, la 12.919 unitati.

La autoturisme, in cele 11 luni din 2012 topul pe marci este format de Dacia, cu 18.346 unitati vandute (27,5% din total), urmata de Volkswagen (7.550 unitati / 11,3%), Skoda (5.932 unitati / 8,4%), Ford (4.431 unitati / 6,6%), Renault (4.428 unitati / 6,6%) si Hyundai (3.059 unitati / 4,6%).

Dupa provenienta, asociatia noteaza ca vanzarile de autoturisme din productia interna au scazut cu 32,6%, iar cele din import cu 21,6%.
Pe modele, situatia din lunile precedente s-a pastrat neschimbata, pe primul loc fiind Dacia Logan, cu vanzari in luna noiembrie de 821 unitati si un total in 2012 de 8.975 unitati, urmat de Dacia Duster, Skoda Octavia, Renault Clio si Logan MCV.

In luna noiembrie au fost fabricate 29.958 autovehicule, cu 23% mai putin fata de octombrie, iar in intervalul ianuarie - noiembrie s-a inregistrat o scadere totala de 3,2%, la 308.089 unitati.

Citeste si:

"In interiorul acestei cifre remarcam o crestere destul de redusa inregistrata la autoturisme (+0,9%), dar si o scadere importanta (-53,7%) a productiei de vehicule comerciale", potrivit APIA.

La exporturi s-a inregistrat o crestere generala de 7,7% comparativ cu primele 11 luni din 2011, la un volum total de 309.104 unitati. Cresterea se datoreaza in exclusivitate autoturismelor care inregistreaza un avans de 12,8%.

Cel mai vandut model la export a fost in noiembrie noul Sandero (11.971 unitati), urmat de Dacia Duster, cu 11.825 unitati, care conduce insa detasat la 11 luni, cu un volum total de 126.643 unitati, corespunzator unui procent 42% din numarul total de autoturisme exportate. Acesta este urmat de Ford B-Max (8.061 in noiembrie si 28.092 unitati la 11 luni), Dacia Logan MCV si Dacia Logan.

"Reiteram semnalul nostru pentru autoritati privind necesitatea ca pentru 2013 si anii care vin sa fie luate masuri care sa stimuleze in mod eficient achizitia si detinerea de autovehicule noi cu tehnologie performanta si care corespund cerintelor de mediu (emisii poluante si de dioxid de carbon cat mai reduse) si de siguranta in trafic ale UE, dar si retragerea din parc a celor poluante si nesigure in trafic", mai spun reprezentantii asociatiei.

In primele 11 luni din 2011
, vanzarile de vehicule au scazut cu 7,1% comparativ cu aceeasi perioada din 2010, la 103.314 unitati, iar livrarile de autoturisme au inregistrat un declin de 10,5%, la 89.032 unitati.

Piata auto isi continua declinul

Piata auto isi continua declinul