Productia de autotusime a Chinei si alte autovehicule usoare, precum camionetele, se va situa in acest an la 19,6 milioane de unitati, comparativ cu 18,3 milioane in Europa, potrivit unor prognoze realizate de cinci firme de cercetare pentru cotidianul britanic.

Ascensiunea Chinei este si mai impresionanta, avand in vedere ca Europa include, pe langa Uniunea Europeana, tari precum Rusia si Turcia. In 2012, potrivit estimarilor din sectorul auto, Europa a produs 18,9 milioane de autoturisme si alte autovehicule din aceasta categorie, raportat la 17,8 milioane in China.

Proiectiile Financial Times se bazeaza pe date furnizate de firmele de consultanta IHS, LMC Auto si PwC, precum si de divizii ale UBS si Credit Suisse.

Piata auto mondiala, estimata la 1.300 de miliarde de dolari anual, isi va reveni doar usor in 2013, cu un avans de numai 2,2%, fata de o crestere de 4,9% in 2012.

Citeste si:

In acest an, Europa va produce doar usor peste o cincime din masini la nivel global, in timp ce in 2011 avea o pondere de 35%. La inceputul anilor '70, aproape una din doua masini noi la nivel mondial provenea din Europa.

In acelasi timp, in China, productia din acest an este estimata la de 10 ori nivelul din 2000, cand ponderea tarii in sectorul auto global era de 3,5%.