Consiliul arata ca nu a "blocat" procedura de atribuire prin dialog competitiv a contractului de concesionare de lucrari pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti - Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov, "cum in mod eronat s-a interpretat", intrucat deciziile de suspendare pe care le pronunta, in cazurile prevazute expres de lege, actioneaza numai pana la solutionarea pe fond a cauzei, respectiv maximum 20 de zile de la completarea dosarului.

"In speta, completul numarul 11 din cadrul institutiei, caruia i s-a repartizat in mod aleatoriu dosarul, a admis cererea de suspendare formulata prin contestatia introdusa de China Communications Construction Company Limited, pronuntand, in acest sens, in data de 21 decembrie 2012, Decizia nr. 1001S/C11/5822. In fapt, suspendarea a actionat numai pana in data de 03 ianuarie 2013, atunci cand completul de solutionare caruia i-a fost repartizat dosarul, in mod aleatoriu, a solutionat pe fond cauza, pronuntand Decizia nr. 3/C11/5822.

Prin decizia precizata s-a admis, in parte, contestatia formulatã de catre China Communications Construction Company Limited, dispunandu-se remedierea anuntului de participare si a fisei de date a achizitiei", se arata intr-un comunicat al CNSC.

Premierul Ponta a cerut, vineri, gasirea unei solutii in instanta pentru reluarea licitatiei autostrazii Comarnic-Brasov, aratand ca aceasta a fost iar suspendata "pentru Sfantul Asteapta" de catre Consiliul de Solutionare a Contestatiilor, dar ca nu mai accepta "abuzurile si smecheriile" sefului institutiei.

Premierul a mai declarat ca Guvernul va modifica legea pentru a debloca licitatii oprite de Consiliu si ca seful institutiei, Bogdan Lehel, este prieten cu liderii PDL Blaga si Udrea.

La sfarsitul lunii septembrie, tot in sedinta de guvern, premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finantelor, Justitiei si Secretariatului General al Guvernului sa gaseasca o solutie pentru reluarea licitatiei la autostrada Comarnic-Brasov, aratand ca "birocratia politica" si CNSC au blocat aceasta procedura.

In comunicatul CNSC, asumat de presedintele institutiei, se precizeaza ca Decizia nr. 3/C11/5822 a fost emisa in data de 3 ianuarie, in numai trei zile lucratoare, anterior declaratiilor de vineri ale premierului, nu ulterior acestora, "asa cum s-a lasat sa se inteleaga si gresit a fost mentionat in mass-media".

Citeste si:

"Prin urmare, daca in data de 04 ianuarie 2013, cei care l-au «informat» pe domnul prim-ministru Victor Ponta in cadrul sedintei de guvern cu privire la stadiul solutionarii contestatiei, ar fi intreprins diligentele minime de a se interesa cu privire la dosarul in cauza, ar fi aflat ca CNSC a solutionat pe fond contestatia in urmã cu o zi, respectiv in data de 3 ianuarie 2013. Din acest motiv, consideram ca afirmatiile domnului prim-ministru Victor Ponta, a carui buna credinta nu o punem la indoialã, au fost facute ca urmare a unei dezinformari. In ceea ce priveste presedintele CNSC si ceilalti membri ai Consiliului, facem precizarea ca acestia sunt apolitici, in cazul acestora fiind stabilit prin lege acelasi regim al incompatibilitãtilor ca si in cazul magistratilor", se spune in comunicatul Consiliului.

Presedintele CNSC are doar atributii administrative si manageriale si participa numai la solutionarea cauzelor ce au fost repartizate completului din care face parte, in calitate de consilier de solutionare a contestatiilor in domeniul achizitiilor publice, fara a avea vreo ingerinta in deciziile pronuntate de alte complete, cum este cazul in prezenta cauza, potrivit institutiei.

"In final, pe aceasta cale, asiguram institutiile publice si mediul de afaceri ca CNSC va continua sa participe activ si in anul 2013 la sprijinirea si dezvoltarea absorbtiei fondurilor europene, prin solutionarea cu celeritate a contestatiilor formulate in cadrul procedurilor de achizitie publica finantate din fonduri structurale si de coeziune, cu respectarea intocmai a principiilor consacrate de legislatia in materie", se mai spune in comunicatul CNSC.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor este institutia care poate influenta orice licitatie publica reclamata, prin acceptarea sau respingerea unei contestatii depuse de catre o firma, pe o piata a achizitiilor publice care reprezinta in jur de 15% din PIB-ul Romaniei.

Autoritatea de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice a transmis un comunicat in care sustinea ca nu intentioneaza sa afecteze independenta CNSC si nu va modifica legea fara acordul Comisiei.

In 2010 si 2011, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a anulat licitatii publice cu o valoare estimata de 2,7 miliarde euro, respectiv 1,3 miliarde de euro.