Grup Feroviar Roman analizeaza aceste documente de privatizare, precum si impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group.

Sapte investitori sunt interesati de preluarea diviziei de marfa a companiei feroviare de stat din Bulgaria, BDZ, printre care compania rusa de stat RZD si Grup Feroviar Roman.

Cinci dintre investitorii care au cumparat documentatia sunt reprezentati de firme de consultanta sau case de avocatura, cu exceptia Bulgarian Railway Company (BRC), controlata de Grup Feroviar Roman.

Agentia de privatizare din Bulgaria a relansat in noiembrie procedura de licitatie pentru divizia de marfa a BDZ, dupa ce prima incercare de vanzare a esuat. La cea de-a doua licitatie pot participa numai investitori strategici si din sectorul financiar.

Citeste si:

Divizia de marfa este singura aripa profitabila a BDZ, iar banii obtinuti din privatizare vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si revigorarea sectiunii care se ocupa de transportul pasagerilor.

Novinite a scris in luna februarie 2012 ca Grup Feroviar Roman (GFR) a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).

Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.