Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa dupa Volkswagen, are dificultati in a reveni pe profit, ca urmare a cererii slabe pe pietele cheie din Europa, in timp ce vanzarile pe alte piete sunt mai robuste, scrie Mediafax.

Piata auto europeana a inregistrat o contractie de 8,6% anul trecut, iar pentru acest an Peugeot Citroen se asteapta la un declin de 3-5%.

Vanzarile totale, inclusiv kituri pentru autovehicule care sunt asamblate ulterior, au inregistrat un declin de 17% anul trecut, la 2,97 milioane de unitati.

Vanzarile din afara Europei au avut o pondere de 38% din total, in urcare de la 33% in 2011 si 29% in 2009, iar grupul intentioneaza ca pana in 2015 jumatate din autovehiculele produse sa fie livrate in afara Europei.

Citeste si:

Peugeot Citroen a resimtit un impact foarte puternic in Europa de Sud, unde are si cele mai mari vanzari. Piata auto franceza a scazut cu 13% anul trecut, cea din Spania cu 15%, iar cea din Italia cu 21%, evolutii reflectand incetinirea economica a acestor tari.

Producatorul auto a luat in februarie decizia de a opri livrarile de kituri auto catre Iran, in contextul sanctiunilor internationale impuse asupra tarii. In 2011, Peugeot Citroen a vandut 458.000 de kituri pe aceasta piata.

Grupul intentioneaza sa lanseze 17 noi autovehicule in acest an, inclusiv noua in Europa.