Honda a lansat la finalul anului trecut cea de-a patra generatie a SUV-ului CR-V, un model axat pe confort, cu materiale placute si un interior ce ne ofera o senzatie de liniste si relaxare, fiind o optiune buna pentru cei care nu vor sa cumpere o masina premium, dar sa se simta aproape la fel cu o investitie mai mica.

Cea de-a patra generatie Honda CR-V a primit un design nou, mai mult spatiu si dotari premium in echiparea de varf, Executive, care costa pana in 40.000 de euro cu TVA. Hayonul noului CR-V este acum actionat electric, din telecomanda, iar masina poate fi deschisa si inchisa fara sa scoatem cheia din buzunar, avand sistemul Smart Keyless Entry and Start. De asemenea, pornirea motorului se face din buton.

Dotari Honda CR-V

Alte dotari incluse in echiparea de top sunt comanda vocala, plafon panoramic, faruri Bi-Xenon cu spalator faruri, sistemul Active Cornering Lights, tapiterie din piele cu scaune fata incalzite, scaun sofer cu functie de memorie, camera video pentru mers inapoi, sistem audio premium - compatibil MP3 cu sub-woofer, Hill Start Assist (HSA – sistem de asistenta la pornirea din rampa), Hill Descent Control (HDC – sistem de asistenta la coborare), padele schimbare trepte viteza, Cruise Control.

Dotarile optionale pentru modelul de top sunt sistem de navigatie prin satelit HDD, sistem Advanced Driver Assistance (ADAS) ce include: Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), Adaptive Cruise Control (ACC – control automat adaptiv al vitezei de croaziera), Lane Keeping Assist System (LKAS - sistem mentinere banda de circulatie).

Asa cum ne-a obisnuit Honda, motoarele au ramas aceleasi, dar au fost imbunatatite din punct de vedere al consumului. Honda CR-V are un 2,2 litri diesel de 150 CP si un 2 litri benzina de 155 CP. Pentru ca este un SUV de oras, CR-V poate fi comandat atat cu tractiune fata, cat si 4x4 permanenta.

Modelul de test oferit de Honda Trading a fost un 2,2 litri diesel de 150 CP, cu transmisie automata cu 5 trepte, in echiparea de top Executive, cel mai scump CR-V din lista, care are un pret de 39.900 euro cu TVA.

Japonezii nu au facut motorul diesel mai puternic decat la vechea generatie pentru ca nu este nevoie, cei 150 CP sunt suficienti pentru SUV-ul de 1,7 tone, iar in plus cam toata lumea cauta masini care consuma putin. Butonul Eco din partea stanga are o contributie importanta la economia de carburant, pentru ca odata apasat acesta reduce raspunsul pedalei de acceleratie.

Consumul inregistrat de motorul diesel in afara orasului a fost de 7 litri la o viteza sub 120 km/h si de 9-10 litri in oras. Cei 150 CP duc Honda CR-V de la o la 100 km/h in 10,6 secunde.

Pe sosea masina este destul de stabila, ofera o vizibilitate excelenta si un nivel bun de insonorizare. In off road, pe zapada, te simti la fel de bine ca pe sosea, desi masina nu a fost gandita pentru asa ceva, avand garda mica la sol, de doar 17 cm.

Fata de generatia anterioara, Honda CR-V Executive ofera mai mult spatiu atat pentru pasagerii din fata cat si pentru cei din spate. Pentru portbagajul de 589 litri exista un sistem foarte inteligent pentru rabatarea banchetei prin actionarea unor clapete, volumul ajungand astfel la 1.146 litri.
Bancheta se poate rabata atat din portbagaj, cat si din interior, scaunele spate pliindu-se rapid dintr-o miscare, la fel si sezutul si tetiera.

Preturile pentru noua generatie Honda CR-V incep de la 29.500 euro cu TVA. Mai multe detalii despre model sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Honda CR-V Executive 2.2 A/T "HDD Navi"

Motor: 2,2 diesel
Transmisie automata cu 5 trepte
Putere maxima (cp/rpm)150 / 4000
Moment maxim (Nm/rpm)350 / 2000
Viteza maxima (km/h)190
Acceleratie (0-100km/h)10.6
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 8,2/ 6,0/ 6,8
Capacitate rezervor: 58 litri
Lungime: 4,57 metri
Latime: 1,82 metri
Inaltime: 1,68 metri
Garda la sol: 17 cm
Emisii CO2 g/km: 180 g/km
Masa proprie (kg) 1.700

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri