In doar sase ani, de la renasterea sa, marca romaneasca Dacia aduce pietei auto vest-europene o cota de piata mai mare decat marcile Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo si multe alte branduri stabilite de zeci de ani in peisajul auto.

Ce va incuraja alte branduri sa intre pe piata auto low-cost? Cerinta pietelor emergente pentru masini in echiparea de baza va impinge producatorii auto sa dezvolte modele mai ieftine.

La fel ca prima Dacia Logan pentru tarile din Est, aceste modele ar putea fi exportate pe pietele mature in criza. Vom vedea modelul Peugeot 301, destinat pietelor emergente, si in Europa de Vest? Grecia figureaza deja pe lista tarilor unde va fi distribuit modelul 301.

Citeste si:

Fara a cadea in logica low-cost-ului, care impune un nivel de confort destul de spartan, noua Skoda Rapid, va atrage consumatorii din Asia, India si Rusia. Modelul Rapid sustine strategia Skoda de a atinge productia anuala ambitioasa de 1,5 milioane unitati in 2018, aproape dublu decat productia curenta.

Dar grupul Volkswagen ar putea merge mult mai departe in abordarea sa, putand chiar sa concureze in mod direct cu marca Dacia.

Pentru a atinge obiectivul de a deveni cel mai mare producator de automobile din lume, grupul german anunta ca va incepe productia unei familii de masini low-cost in doi ani. Coincindenta: grupul german a achizitionat recent drepturile asupra vechii marci germane Wartburg. Este acesta un semn?