Producatorul auto, in negocieri cu sindicatele franceze pentru reducerea cu cateva mii a numarului de posturi din Franta, spera sa recastige in acest an o parte din cota de piata pierduta in Europa, beneficiind de sustinerea unei linii de modele noi. Conditiile din piata vor ramane, insa, dificile, noteaza Renault.

Grupul este afectat de declinul cererii pentru masini noi in Europa la fel ca ceilalti constructori mari prezenti pe piata locala, insa importanta operatiunilor internationale - mai ales masinile ieftine, entry level si camionete usoare - confera Renault o situatie mai buna comparativ cu rivalul francez PSA Peugeot Citroen si divizia Opel/Vauxhall a General Motors. Acesti ultimi producatori, puternic dependenti de vanzarile din Europa, au planuri pentru reduceri mai drastice de personal si inchideri de fabrici.

Rezultatul global al Renault a fost tras in jos anul trecut de un declin de 18% in Europa, unde a pierdut teren in fata marilor rivali, in contextul unui declin de 9% al pietei.

In afara Europei, vanzarile Renault au crescut cu 9,1%.

Cota de piata in Europa a grupului Renault a scazut cu un punct procentual anul trecut, la 9,1%, intrucat grupul a preferat sa-si mentina marjele de profitabilitate in locul volumului, in contextul unui razboi dur al preturilor.

Strategia a fost cel mai puternic evidenta in Marea Britanie, unde Renault si-a redus cu un sfert reteaua de dealeri si a introdus la vanzare mai multe modele Renault.

Citeste si:

Piata mondiala urmeaza sa creasca cu circa 3% in acest an, in pofida perspectivelor pentru o noua contractie in Europa, estimeaza grupul.

Producatorul auto conteaza pentru sustinerea vanzarilor pe o noua versiune a popularului model Clio, precum si pe lansarea Captur, un crossover de dimensiuni mai mici, si pe Zoe, primul autovehicul electric al Renault.

Vanzarile marcii low-cost a Renault, Dacia, au crescut cu 4,8% anul trecut, in timp ce subsidiara din Coreea de Sud, Renault Samsung Motors, a inregistrat un declin de 44%, din cauza ofertei neatractive pentru clienti.

Dacia a crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania se mentine lider, in timp ce cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Vanzarile Dacia au reprezentat 14% din totalul autovehiculelor comercializate de grupul francez.

Sursa foto: renault.ro