Publicatia italiana Automobilismo a publicat astazi un material amplu care vizeaza proiectele de viitor ale marcilor Fiat, Lancia si Alfa Romeo. Sa incepem prin a vedea ce ne rezerva viitorul apropiat din pucntul de vedere al “marcii-mama”.

FIAT

In pole position-ul proiectelor italienilor se afla noul Fiat Stilo (“proiectul Bravo”), care va intra pe piata in primavara anului viitor, acompaniat de o gama noua de motoare. Ipotezele privitoare la noul Stilo ne arata o masina care “fura” multe elemente de la sora sa mai mare, Grande Punto, dar care din multe puncte de vedere va semana cu Croma.

Trecand la viitoarele motoare diesel, se vorbeste de noul 1.6 JTD (in doua versiuni: 105 si 120 CP), care va aparea pana la finalul anului 2008 – asta desi in prezentarile oficiale ale celor de la Fiat se vorbeste de sfarsitul anului 2007). In plus, intre 2008 si 2009 vor veni doua motoare noi cu 4 si 5 cilindri, un 2.0 JTD (165 cai/360Nm) si un 2.5 JTD (230 cai/440 Nm). Cifre mai mult decat apetisante, pentru care va trebui insa sa asteptam inca doi ani si jumatate.

In ceea ce priveste motoarele pe benzina, vom avea de-a face cu doua versiuni ale lui 1.4 Fire Turbo, care isi vor face aparitia in 2007 pe Grande Punto si pe noul Stilo. Acestea vor ajunge la 135 si 165 CP. In fine, Automobilismo vorbeste de Panda Abarth, care va sosi in 2010, si care va avea un motor de 1.4 litri si 120 CP. Insa pana atunci se pot intampla multe.

LANCIA

In ceea ce priveste o marca nou-venita in tara noastra, Lancia, se pare ca urmatorul model va sosi in 2007 si se va numi Pangea, fiind versiunea mai eleganta a SUV-ului Fiat 16. Vom avea de-a face cu noutati mai substantiale abia in 2008, cand vor aparea Delta si Fulvia.

Delta (proiect denumit in interior “844”), se va baza pe platforma lui 192 (se pare ca acesta va fi un nou monovolum de dimensiuni medii al celor de la Fiat) si va dispune de o gama completa de motorizare: 1.4 Turbo (120/150 CP), 1.6 Turbo (180 CP), 1.6 JTD (120 CP) si 2.0 JTD (180 CP).

Fulvia va debuta in 2008 si va desemna un coupe compact, cu doua locuri, care va dispune de cateva motoare “usoare” (initial va fi vorba de un 1.4 Turbo de 150 CP, mai tarziu intrand in joc versiunile Multiair de 135/165 CP si cele ale diesel-ului 2.0 JTD de 165 CP.

In fine, viitoarea Ypsilon (nume de cod: 843) este prevazuta pentru sfarsitul lui 2009.

ALFA ROMEO

O marca bine vazuta in ultimul timp, Alfa Romeo pregateste noua generatie a modelului 149 (la finalul lui 2007), noul SUV compact Alfa Kamal (in 2008) si modelul 169/Visconti in 2009. In plus, italienii muncesc cu sarg la noul 8C Competizione.

Gama de motoare va primi foarte multe noutati. In primul rand, este vorba de un 2.4 JTD pentru Alfa 159 (210 CP/400Nm), care va intra in productie din 2007. In plus, actualele 2.2 si 3.2 V6 vor primi o versiune cu injectie directa pe benzina. Noile motoare Turbo de 1.4 litri ale grupului Fiat vor fi prezente si la Alfa Romeo, mai exact sub capota lui 149, la fel stand lucrurile si in cazul noilor 2.0 si 2.5 JTD, ultimul prezent si pe Alfa Kamal. Isi va face aparitia si un 3.0 V6 JD de 250 CP, care va echipa din 2009 modelele Brera si 159.

La sfarsit, piesele de rezistenta. Versiunea turbo a lui 3.2 V6 JD (450 CP) pentru Brera si 159 (evident, pentru versiunile sport), V8-ul de 400 de cai provenit de la Maserati pentru 8C si viitorul 169 si fantomaticul V8 turbo-diese; de 4.0 litri si 320 CP, de asemenea pentru 169.