"APIA considera ca industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze recuperarea investitiilor facute (cu precadere in ultimii ani) in productia si distributia de autovehicule de catre constructori, importatori si distribuitori autorizati. Pentru aceasta, existenta unor instrumente de innoire a parcului auto, care stimuleaza achizitia de vehicule cat mai putin poluante, sunt elemente de politica sectoriala care trebuie folosite pentru atingerea obiectivelor de mediu dar si a celor de dezvoltare a activitatilor productive la nivelul economiei nationale, cu efecte directe asupra mentinerii locurilor de munca din Romania", se arata intr-un comunicat al asociatiei.

Totodata, APIA noteaza ca innoirea parcului auto din Romania este un obiectiv strategic pentru Romania, in conditiile in care varsta medie a acestuia, de circa 11-12 ani, este semnificativ mai mare decat cea din Uniunea Europeana (aproximativ opt ani).

Acest indicator reflecta in mod sintetic nivelul de poluare a mediului din Romania, dar si masura in care acesta poate afecta sanatatea cetatenilor, emisiile poluante provenite de la autovehiculele cu norme de poluare inferioare, care s-au dublat anul trecut comparativ cu 2011, fiind factori recunoscuti de incidenta pentru multe afectiuni, potrivit sursei citate.

Totodata, APIA apreciaza ca masurile de innoire a parcului auto trebuie sa aiba in vedere si vectori noi care sa stimuleze nu numai achizitia de autovehicule mai putin poluante, ci si circulatia lor pe drumurile publice din marile orase, prin impozit anual sau zone de filtrare a circulatiei celor poluante, deoarece accelerarea introducerii noilor tehnologii pe autovehiculele fabricate in prezent le face pe acestea nu doar mai "curate", ci si mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, chiar in comparatie cu cele de acum numai 3-4 ani.

Citeste si:

"Apreciem initiativa Ministerului Mediului, dar mai ales, disponibilitatea pentru dialog manifestata de catre autoritati, in conditiile in care acest subiect a generat de-a lungul timpului numeroase controverse atat in Romania cat si in alte state membre UE (care s-au confruntat cu o procedura de infringement), rezolvarea sa fiind acum supusa unor noi initiative in spatiul european", se mai arata in comunicat.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Intr-un document elaborat de Ministerul Mediului si transmis presei se arata ca taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

Dezbaterea publica organizata vineri de Ministerul Mediului privind proiectul timbrului de mediu a adus pareri pro si contra majorarii taxei pentru masinile Euro 3 si Euro 4, argumentele vizand descurajarea importurilor masive de masini second-hand si riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007.

wall-street.ro va pune la dispozitie o metoda rapida de calcul pentru a afla valoarea timbrului de mediu (taxei auto in 2013).

Calculeaza cat te costa taxa auto in 2013

Calculeaza cat te costa taxa auto in 2013