Profitul net al Ford Motor a scazut anul trecut cu 305 milioane de dolari, respectiv cu 5%, la 5,67 miliarde de dolari, iar in Europa grupul american a inregistrat pierderi de 1,75 de miliarde de dolari, potrivit datelor publicate marti, transmite Mediafax.
Veniturile anuale au scazut cu 2 miliarde de dolari, la 134,3 miliarde de dolari.

In trimestrul al patrulea, Ford, al doilea mare producator auto american, a raportat un profit net de 1,6 miliarde de dolari, in crestere cu 565 milioane de dolari comparativ cu 2011.

Rezultatul a depasit asteptarile analistilor intervievati de Bloomberg datorita cererii mari pentru camionetele serie F care au dus la rezultate record ale Ford in America de Nord.

Veniturile au urcat cu 5,5% in trimestrul al patrulea, la 36,5 miliarde de dolari, fiind peste estimarile analistilor, de 33 de miliarde de dolari.

In Europa, Ford Motor a inregistrat in trimestrul al patrulea pierderi de 732 de milioane de dolari.

Grupul a precizat ca pierderile din Europa au depasit estimarile, iar pentru 2013 anticipeaza un rezultat negativ de circa 2 miliarde de dolari.

Directorul general al Ford, Alan Mulally, se foloseste de redresarea operatiunilor din Statele Unite pentru relansarea operatiunilor europene inaintea unor companii concurente precum General Motors.

In America de Nord, Ford a obtinut un profit inainte de taxe record, de 8,34 miliarde de dolari, care a compensat pierderile din strainatate.

In 2013, Ford anticipeaza ca profitul net sa fie aproximativ egal cu cel de anul trecut, cu un nivel mai ridicat in America de Nord si o marja operationala de circa 10% in regiune, a declarat directorul financiar Bob Shanks.

Pierderile din Europa vor incepe sa dispara in aproximativ doi ani, a apreciat Shanks intr-un interviu acordat in aceasta luna la salonul auto de la Detroit.

Mulally a declarat in septembrie ca Ford intentioneaza sa introduca in curand pe piata europeana automobilul sport Mustang, urmand sa tripleze oferta de vehicule sport-utilitare. Producatorul auto american va introduce in oferta europeana modelul subcompact EcoSport si utilitarea de dimensiuni medii Edge.

Ford a reluat productia la fabrica sa belgiana din Genk, dupa incheierea unui boicot al angajatilor care contesta decizia grupului de a inchide unitatea in 2014. Ford nu a mai livrat niciun vehicul de la aceasta fabrica de cand a anuntat ca va inchide fabrica.

O alta fabrica din Southampton, Anglia, care produce cabine pentru modelul Transit, va fi inchisa in acest an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri