Ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Sova a declarat ca singura solutie pentru Autostrada Transilvania ar fi incheierea definitiva a contractului cu Bechtel si gasirea unei variante de finantare viabila.
Dan Sova a fost intrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finante pe tema bugetului pe 2013, despre situatia contractului cu Bechtel si solutiile privind Autostrada Transilvania, potrivit Mediafax.

Sova a spus ca autostrada de la Bors la Brasov ar urma sa aiba 415 kilometri si din 2003 pana in prezent, deci in noua ani, au fost executati doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind in circulatie si s-au platit de la buget 1.300.000.000 de euro.

El a precizat ca acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.

Sova a aratat ca fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.

"Opinia mea si este opinia personala si vom discuta si cu reprezentantii Bechtel, este incheierea definitiva a acestui contract asumandu-ne toti greselile (...) cred ca singura solutie pe care o avem la dispozitie in acest moment este sa terminam acest contract si sa gasim o solutie de finantare viabila", a precizat Sova.

Intrebat de ziaristi pe holurile Parlamentului ce se va intampla cu datoriile in cazul intreruperii contractului cu Bechtel, Sova a precizat ca CNADNR are o datorie punctuala recunoscuta de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si ca acesti bani sunt cuprinsi in buget.

"Noi avem o datorie punctuala recunoscuta, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si care va trebui achitata. Vom vedea, normal, daca vor fi si dansii de acord cu rezilierea, cat va insemna sa coste aceasta reziliere. In rest, daca autostrada va fi parasita, va intra in conservare la CNADNR pana cand va fi concesionat un alt constructor", a precizat Sova.

El a adaugat ca datoria de 50 de milioane de euro este bugetata in acest moment si va fi achitata si ca va avea discutii cu Bechtel in perioada urmatoarea.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri