Achizitia sau vanzarea unui automobil, in functie de clasa din care face parte, are de obicei o anumita sezonalitate, dar un targ bun se poate face chiar in afara sezonului, cand oferta este mai restransa si cererea mai slaba.

Masinile pot avea in primele luni ale anului reduceri de 20% fata de cele afisate la final de an.

Dupa agitatia lunii decembrie, cand exista o deschidere mai mare pentru achizitii de automobile, in perioada curenta, ianuarie – martie, bugetele destinate pentru o masina se micsoreaza iar in cele mai multe cazuri majoritatea cauta sa economiseasca. Prin urmare, achizitia de automobile este mai putin probabila fapt pentru care dealerii sunt mai flexibili la negocieri.

’’In decembrie a existat o explozie brusca a inmatricularilor de automobile, o dublare a volumului comparat la acelasi interval anual. Practic, la final de an, cine a dorit o masina a actionat. Este natural ca in lunile urmatoare rulajul sa fie ceva mai redus’’, a declarat a declarat Eugen Maciuca, manager AAA Auto New Kopel.

Luna decembrie dubleaza volumul de inmatriculari de SUV-uri si vehicule 4X4 rulate. Rata de crestere a fost de 120% in decembrie, cand au fost importate aproximativ 19.000 de masini, cu 120% mai mult fata de volumul din aceeasi luna a anului precedent.

In decembrie, au fost inmatriculate peste 1.000 de autoturisme de import cu tractiune integrala, iar in ianuarie cifrele au fost la jumatate.

Primavara, primele masini care se scumpesc sunt automobilele sport, decapotabilele si roadsterele. In cazul decapotabilelor, incepand cu luna mai volumele inmatricularilor de modele second hand cresc cu circa 30-40%.

Citeste si:

SUV-urile sunt mai ieftine vara, inmatricularile scad sub 500 de unitati pe luna.

Odata cu incheierea perioadei estivale, in piata de automobile rulate isi fac intrarea masinile de flota. Companiile reinnoiesc de obicei in acest interval flotele auto iar masinile cu un istoric certificat si o vechime de 2-3 ani sunt puse la vanzare. Este perioada ideala pentru participarea la licitatii sau pentru achizitia unui model de buget sau de clasa medie, nu insa si pentru un model premium.

’’O avalansa de modele de clasa medie sau compacte fac acum subiectul vanzarii. Fie ca este vorba de un Opel Corsa sau de o Dacia Logan, avem de-a face cu modele de 2-3 ani vechime, un rulaj de circa 60.000 km si istoric. Discount-urile sunt insa mai mici deoarece marjele se diminueaza’’, a spus Maciuca.

El a adaugat ca cele mai cautate sunt modelele de provenienta germana, precum VW, Opel, Audi sau Skoda, care ocupa de obicei si primele locuri in inmatricularile second hand de autovehicule.

Anul trecut, vanzarile AAA Auto au fost de aproximativ 1.000 de unitati. Oferta constanta de automobile rulate este de aproximativ 100 de unitati, din care 10% au sub un an, iar 85% au sub 2 ani. Majoritatea masinilor din parc sunt germane, circa 80%.

AAA New Kopel, care face parte din grupul cu activitati in sectorul auto New Kopel, a intrat pe piata locala in anul 2009, in urma unui parteneriat intre New Kopel si retailerul european specializat in automobile second hand AAA Auto. Compania are in Bucuresti trei centre de vanzari.