Piata auto din Rusia ar putea inregistra un declin in acest an, dupa trei ani de cresteri de peste 10%, punand in pericol eforturile liderului de piata Renault de a compensa scaderea cererii in Europa, transmite Bloomberg.
Renault, care detine brandul Lada, miza pe cresterea pietei rusesti, dupa ce a inregistrat anul trecut o scadere puternica a vanzarilor in Europa, scrie Mediafax.

Piata din Rusia, care potrivit estimarilor va depasi volumul celei din Germania pana in 2014, s-a dezvoltat odata cu clasa de mijloc, iar perspectivele favorabile ale regiunii au determinat Renault, Volkswagen, Ford Motor si alte companii auto sa isi extinda capacitatile de productie.

General Motors si partenerul sau rus GAZ Group au marit in aceasta saptamana productia la 30.000 de automobile Chevrolet Aveos pe an.

"Este o piata foarte competitiva. Sunt disponibile peste 500 de modele. Suedezii prefera break-urile, americanii pickup-urile, SUV-urile si sedan-urile. Aici oamenii vor de toate", a declarat directorul general al GAZ, Bo Andersson.

In anii ’90, AvtoVAZ, producatoarea Lada, era sustinuta cu ajutoare guvernamentale. In 2008, AvtoVAZ era deja un activ valoros, la care Renault a cumparat o participatie de 25% dupa ce a concurat cu GM si Fiat. Renault si partenerul japonez Nissan au incheiat ulterior un acord prin care vor detine 74,5% din producatorul Lada.

VW si Ford detin fiecare in Rusia fabrici unde produc peste 100.000 de vehicule, iar in 2011 au semnat acorduri de extindere.

In acest an, vanzarile de masini din Rusia ar putea creste cu 2,3%, la 2,98 milioane masini si vehicule comerciale usoare, dupa un avans de 11% anul trecut, potrivit IHS Automotive.

Potrivit unui sondaj realizat de Asociatia Afaceristilor Europeni din Rusia, piata ar putea evolua in acest an intre un declin de 5% si o crestere de 5%.

In 2012, grupul Renault-Nissan-Lada si-a majorat vanzarile in Rusia cu 1%, la 890.433 vehicule. O crestere de 23% a brandului Renault a compensat un declin de 7% al Lada. Renault a vandut anul trecut 189.852 de masini in Rusia, reprezentand 7,3% din livrarile mondiale ale grupului.

In Europa, vanzarile Renault au scazut cu 19%, la 1,05 milioane masini. Directorul general al Renault anticipeaza pentru acest an un declin de 3% a pietei auto europene.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri