Renault a vandut aproape 24.000 de automobile Duster de la lansarea SUV-ului compact pe piata indiana, in luna iulie a anului trecut, in timp ce restul modelelor companiei franceze au inregistrat livrari de mai putin de 4.000 de unitati in primele noua luni ale anului financiar care se va incheia in martie.

Cresterea cererii pentru SUV-uri in India, aspectul de hatchback "musculos" al Duster si pretul incadrat in posibilitatile unei clase de mijloc in ascensiune, insa foarte atenta la cheltuieli, au ajutat Renault sa se apropie de Volkswagen pe una dintre pietele cu cel mai ridicat potential de crestere din lume.

In noiembrie, Renault estima ca India va deveni in acest an una dintre primele 10 piete ale grupului dupa vanzari, compensand pentru scaderile din Europa.

"Dusterul a creat o nisa pentru Renault. Segmentul SUV era in crestere, iar Volkswagen nu are nu model concurent", comenteaza pentru Bloomberg directorul IHS Automotive pentru India, Deepesh Rathore.

SUV-ul Touraeg al Volkswagen porneste de la 5,85 milioane rupii, echivalentul a 110.000 de dolari, de 64 de ori venitul mediu pe familie in India sau de 7 ori pretul unui Duster. Din cauza pretului ridicat, Volkswagen a vandut numai 45 de modele Touareg in India in perioada aprilie-decembrie.

Crestere de circa 60% a vanzarilor de SUV-uri

Vanzarile de SUV-uri din India au crescut cu 59% in primele noua luni ale anului financiar, potrivit datelor Societatii Producatorilor Indieni de Automobile. Vanzarile totale de autoturisme, excluzand SUV-urile si autoutilitare, au scazut cu 0,3% in aceeasi perioada.

Datele Organizatiei Mondiale a Sanatatii arata ca aproape unu din 10 accidente rutiere mortale au loc in India, cea mai periculoasa tara pentru calatorii cu masina.

"Cei care cumpara SUV-uri considera ca aceste automobile le ofera un grad mai ridicat de protectie pe drumurile proaste", afirma Rathore, analistul IHS Automotive.

Citeste si:

Renault, care a intrat pe piata in anul 2011, a vandut 32.594 de automobile in India in perioada aprilie-decembrie a anului tercut, in timp ce livrarile Volkswagen au scazut cu 20%, la 46.229 unitati, cererea pentru modelele Polo, Vento si Jetta fiind slaba pe fondul dobanzilor ridicate la imprumuturi si incetinirii economiei.

Succesul inregistrat de Duster si cererea ridicata pentru SUV-uri au determinat un val de lansari pe acest segment in India.

Ford va lansa in acest an pe piata indiana SUV-ul compact EcoSport, iar Maruti Suzuki India, cel mai mare producator auto din tara, ar putea prezenta anul viitor un model propriu. Fiat a anuntat in decembrie ca vrea sa lanseze pe piata indiana marca americana Jeep.

Constructorul local Mahindra a lansat in septembrie 2011 modelul XUV500, pentru care lista de asteptare este de trei luni, potrivit reprezentantilor companiei. Mahindra a anuntat in ianuarie cresterea capacitatii de productie pentru XUV500 si SUV-ul compact Quanto, pentru a face fata cererii.

Contactati de Bloomberg, reprezentantii Renault nu au raspuns intrebarilor privind perioada de asteptare pentru Duster.

Volkswagen si divizia Skoda s-au concentrat in India in pricnipal pe modele hatchback si sedan compact.
Dusterul este cel mai bine vandut model Renault si in Rusia, unde grupul francez este lider de piata.

Renault a vandut anul trecut aproape 190.000 de automobile in Rusia.