Toyota se gandeste ca construiasca o noua fabrica sa asamblare in Germania sau Franta. Fabrica ar trebui sa construiasca atat modele Lexus cat si Toyota. Cel mai mare producator auto japonez analizeaza posibilitatea construirii unei noi fabrici in Europa, sustin surse din managementul superior.

"Productia ar incepe in cel putin 5 ani. Bugetul a fost deja aprobat. Acum este doar o chestiune de optiune intre Germania si Franta." sustine o sursa din interior.

Capacitatea anuala a fabricii ar fi de 100,000 unitati. Investitia Toyota ar valora aproximativ 800 mil E iar fabrica ar crea 2,000 de locuri de munca.

Daca proiectul pentru noua fabrica va avansa, va fi prima fabrica Toyota din Europa producatoare de vehicule Lexus.

O imagine mai buna

Lexus este marca premium Toyota iar actualmente sunt produse in Japonia si Canada in fabrici care produc si vehicule Toyota.

Datorita faptului ca Lexus este un brand premium, costurile ridicate ale fortei de munca nu ar reprezenta o problema. Acest lucru nu se poate spune insa si despre marcile care produc volume mari de automobile si care exporta in tari cu costuri mai mici.

Citeste si:

Imaginea Lexus s-ar imbunatati simtitor in Europa daca automobilele ar fi construite local, mai ales in Germania unde sunt vandute 40% din masinile de lux ale Europei.

Un alt avantaj pentru Toyota l-ar reprezinta de asemenea perioadele de asteptare mai scurte.

Un purtator de cuvant al Toyota Bruxel, sediul central Toyota Europa, a precizat ca posibilitatea unei noi fabrici in Europa este pura "speculatie".

"Momentan nu exista planuri pentru o noua fabrica. Vom extinde capacitatea de productie in fabricile existente", a adaugat purtatorul de cuvant. Insa nu a exclus posibilitatea: "este prea devreme sa vorbim despre asta. Sunt prea multi factori care influenteaza o asemenea decizie, inclusiv evolutia vanzarilor."

Toyota detine trei fabrici in Europa: in Anglia, Franta si Turcia. Compania planuieste sa-si extinda capacitatea pana la 806,000 unitati in acest an.

Analistii considera ca Toyota si-ar putea publa share-ul de piata de 4% in Germania, egaland vanzarile BMW si Audi.

Producatorul japonez si-a dublat share-ul in Franta si Marea Britanie dupa ce a deschis fabrici in tarile respective.