Nigeria are doar 500 de km de autostrada cu cate doua benzi pe sens, din 1.200 de kilometri necesari pentru a lega granitele, ca parte a proiectului Trans-Sahara care traverseaza Desertul Sahara, scrie myetymology.com.

Reteaua de drumuri asfaltate din Nigeria totalizeaza 60.000 de kilometri. Nigerienii sunt pasionati de Peugeot, o marca care este fabricata local si detine cea mai mare cota de piata.

Trans-Sahara (4.500 km) este cel mai vechi proiect de autostrada din Africa, propus in 1962 si inceput in anii 70. Autostrada, gata in proportie de 85%, incepe de la Marea Mediterana din Nordul Africii, traverseaza Algeria (2.300 km), Niger (985 km) si Nigeria (1.200 km), ajungand la Oceanul Atlantic in Vestul Africii.

Si Romania vrea o autostrada care sa traverseze tara, insa se misca foarte incet. Promisiunile sunt multe dar nu se prea adeveresc. Anul acesta, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania promite inca 230 de kilometri de autostrada finalizati, pe langa cei 525 de km existenti.

La finalul anului, Romania ar putea avea 750 de km de autostrada, din cei 1.384 km necesari.

Citeste si:

Cele patru autostrazi din Romania:

A1: Bucuresti-Sibiu-Timisoara-Arad-Nadlac 196 km finalizati din 576 km.
A2: Bucuresti-Constanta 211 km finalizati
A4: Ovidiu-Agigea 21 km finalizati
A3: Bucuresti-Brasov-Oradea 107 km finalizati din 584 km.

Tot pe acest subiect, vezi infograficul de mao jos, realizat de OpenPolitics.ro, care ilustreaza situatia constructiilor de autostrazi in Romania si alte 4 tari din Europa, plus promisiunile electorale ale partidelor in campania din 2008.