"Pe 28 februarie se anunta precalificarea probabil pentru Bucuresti-Brasov, nu e Comarnic-Brasov. Daca nu este gata pana in 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", a spus Ponta la Realitatea TV.

La inceputul acestui an, Ponta a cerut gasirea unei solutii in instanta pentru reluarea licitatiei autostrazii Comarnic-Brasov, aratand ca aceasta a fost iar suspendata "pentru Sfantul Asteapta" de catre Consiliul de Solutionare a Contestatiilor, dar ca nu mai accepta "abuzurile si smecheriile" sefului institutiei, transmite Mediafax.

La sfarsitul lunii septembrie, premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finantelor, Justitiei si Secretariatului General al Guvernului sa gaseasca o solutie pentru reluarea licitatiei la autostrada Comarnic-Brasov, aratand ca "birocratia politica" si CNSC au blocat aceasta procedura.

El a sustinut ca Guvernul nu este lasat sa deruleze acest proiect de catre CNSC, "numit de fostul guvern ca sa nu ne lase pe noi".

Citeste si:

La acel moment, licitatia initiata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in valoare estimata de 23,6 milioane lei fara TVA, era suspendata a doua oara de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.