Astfel, BMW construieste patru turbine eoliene care vor furniza in curand un sfert din energia necesara la o fabrica din Leipzig, unde grupul fabrica vehiculul sport utilitar X1 si va produce modelul i3, prima sa masina electrica, scrie Mediafax.

Daimler va inaugura in acest an o centrala energetica la o fabrica de camioane, in timp ce VW analizeaza constructia a cel putin cinci noi generatoare.

Motivul este ca industria germana de automobile vrea sa evite efectele unui plan al cancelarului Angela Merkel de a inchide reactoarele nucleare si de a promova in schimb energia regenerabila, care a dus la majorarea taxelor aplicate achizitiilor de energie de la producatorii comerciali.

"Unul din doi producatori industriali germani isi genereaza energia necesara sau intentioneaza sa faca acest lucru, din cauza politicii energetice a lui Merkel. Producerea proprie a energiei nu este doar mai ieftina in majoritatea cazurilor dar te si protejeaza de avariile retelelor", a declarat Sebastian Bolay, analist in domeniul energiei.

Majorarea cu 47% a unei taxe pentru energia verde, in acest an, ar putea mari facturile cumulate ale producatorilor de automobile si componente din Germania cu pana la 254 milioane de euro. Din 2006, aceasta taxa a fost majorata de sase ori.

Citeste si:

BMW, VW si Daimler, compania mama a Mercedes-Benz, sunt presate sa micsoreze costurile, in conditiile in care cererea de automobile din Europa se indreapta spre al saselea an de scadere, dupa ce in 2012 livrarile au coborat la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii.

Interesul pentru independenta energetica nu se limiteaza la marii producatori industriali.

Companii medii, intre care producatori de aluminiu, de bere sau firme de panificatie, iau in considerare productia de energie.

Planul lui Merkel, propus in urma dezastrului de la centrala Fukushima din Japonia, dupa cutremurul si tsunami-ul din 2011, se bazeaza pe dezvoltarea energiei eoliene si solare. Aceste forme de energie depind insa de conditiile meteorologice, existand un risc sporit al unor pene de curent. Acest fapt a determinat companiile auto sa investeasca in propriile centrale energetice.