"Sustin toate proiectele care tin de municipiu, de judet, de Transilvania si care le putem face in mod real - prelungirea pistei aeroportului sau Autostrada Transilvania. Nu-i mai spunem Bechtel, sa-i spunem Transilvania, si sa gasim o solutie prin care nu stand tot timpul, depinzand de un contract care nu se mai termina niciodata, cu Bechtel, de fapt sa nu avem autostrada. Este esential pentru Romania, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect si bun si inteligent din 2004 sa fie continuat, nu cu cei de la Bechtel.
Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni si din bugetul de stat si pot veni din dezvoltarea parteneriatelor public-private", a spus Ponta.
El a precizat ca la sfarsitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Brasov, insa pentru ca Autostrada Transilvania sa intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie incheiat contractul cu Bechtel pentru ca, altfel, "nu se poate gasi o alta solutie de finantare".
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: