Mazda a lansat in februarie noua generatie Mazda6 pe piata romaneasca, model care a propulsat marca in ianuarie, alaturi de SUV-ul CX-5, la o cota de piata record de 1,7% pe segmentul autoturismelor de import, a declarat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Cristian Rigu, country manager Mazda.
Wall-Street.ro: Cum a fost prima luna din an?
Cristian Rigu: Ianuarie a fost o luna buna. Am atins o cota de piata de 1,7% pe segmentul autoturismelor de import, este cea mai buna cota de piata pe care am avut-o pana acum in Romania. Au mers foarte bine vanzarile Mazda6 si CX-5.

Wall-Street.ro: La ce vanzari va asteptati pentru noua Mazda6?
Cristian Rigu: Intentionam ca anul acesta cu noua Mazda6 sa atingem 3% din segmentul din care face parte. Estimarile sunt de 170 de unitati livrate anul acesta, din care 15-20% combi si restul sedan.

Wall-Street.ro: Care este targetul de vanzari pentru marca in 2013?
Cristian Rigu: Anul acesta, tintim o crestere de 24 de procente, la 600 de unitati si o cota de piata de 1-1,2%. Anul trecut vanzarile Mazda in Romania au fost de 437 de unitati si o cota de piata de 1%.

Wall-Street.ro: Care au fost cele mai vandute modele Mazda anul trecut?
Cristian Rigu: Cel mai cautat model a fost Mazda3, urmat de SUV-ul CX-5, care a fost lansat anul trecut in februarie si cu care am ajuns sa vindem aproximativ 170 de unitati.

Wall-Street.ro: Ce motorizare Mazda prefera romanii?
Cristian Rigu: CX-5 am vandut cel mai bine motorizarea de 2,2 diesel si cutie automata. La Mazda6 cererile in general sunt pentru modelele de top, Revolution, de 175 CP diesel, in special cu cutie automata si surprinzator toti clientii le-au dorit cu sistem de navigatie care e optional.

Wall-Street.ro: Cum isi configureaza un client de Mazda masina?
Cristian Rigu: Modelele japoneze sunt productie de serie, pornind de la un model Emotion, apoi Challenge, Attraction si Revolution. Spre deosebire de cele nemtesti, la modelele japoneze nu poti sa adaugi ceva la un model, spre exemplu daca pe Emotion doresti navigatie, nu poti sa adaugi, decat de la Challenge in sus. Navigatia este singurul lucru optional.

Wall-Street.ro: Cate showroom-uri are Mazda in Romania?
Cristian Rigu: In prezent sunt 14 showroom-uri in Romania. Anul trecut, ATP Exodus, dealerul nostru din Baia Mare, a deschis o noua locatie in Oradea. Anul acesta avem de gand sa acoperim doua zone, Iasi si Timisoara.

Wall-Street.ro: Cum vi se pare timbrul de mediu comparativ cu taxa auto de anul trecut?
Cristian Rigu: Mazda6 diesel vine cu un motor Euro6 pentru care nu se platesc taxe.

Timbrul de mediu nu este chiar echitabil pentru toata lumea. Din punctul meu de vedere ar trebui platita o taxa anuala pe emisiile de dioxid de carbon. Un impozit anual. Aduci o masina care polueaza mult platesti mult.

Wall-Street.ro: Care sunt cele mai scumpe modele Mazda cumparate de romani?
Cristian Rigu: Romanii cumpara cele mai dotate modele. Am vandut CX-5 echiparea de varf Revolution cu trapa, cutie automata, navigatie, in jur de 33.000 euro. Mazda6 diesel 175 CP in aceeasi configuratie costa in jur de 31.000 euro cu toate taxele incluse.

Wall-Street.ro: Ce noutati are Mazda anul acesta?
Cristian Rigu: Pe langa Mazda6 benzina si diesel vom aduce in iarna noua generatie Mazda3.

Wall-Street.ro: Cu cat cresc vanzarile odata cu lansarea unui model nou?
Cristian Rigu: Romanii doresc intotdeauna sa fie primii care sa aiba ceva ce apare nou. Isi doresc modelele cel mai bine dotate. Cu noua Mazda3 ne asteptam sa ne crestem cota de piata, cu siguranta va ridica numarul vanzarilor in Romania.

Anul trecut, vanzarile de masini Mazda in Romania (437 unitati) s-au ridicat la 8,7 milioane euro, considerand valoarea medie a unui model de 20.000 euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri