Pretul de pornire este de 21.690 euro cu TVA pentru motorizarea de 2 litri 145 CP benzina cu transmisie manuala cu 6 trepte.

Noua Mazda6 vine cu trei propulsoare pe benzina, 2 litri 145 CP si 165 CP, 2,5 litri 192 CP si doua motoare diesel de 2,2 litri 150 CP si 175 CP.

Modelul ales pentru test a fost un 2,2 litri diesel 175 CP cu transmisie automata, interior din piele bej si navigatie Tom Tom, in echiparea de varf Revolution. Pretul acestuia este de 33.000 euro cu TVA.

Consumul extraurban in timpul testului a fost de 5,1 litri la 100 km, la viteze intre 50 si 130 km/h.

Pe sosea Mazda6 este foarte confortabila, iar sunetul motorului diesel chiar si cand stai pe loc iti lasa impresia ca esti la volanul unei masini electrice. Insonorizarea motorului diesel este peste cea a modelelor germane. Noul model este mai lung si ofera acum mai mult spatiu, atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate.

Pentru noul model, inginerii japonezi au ranforsat caroseria cu otel ultrarezistent imbunatatind rigiditatea cu peste 30% si reducand considerabil greutatea.

Interiorul este sportiv si elegant datorita scaunelor din piele si fetelor de usi, mai putin inspirat este bordul care pare cam sobru. Ceasurile de bord aduc un pic cu modele germane de la Mercedes, sunt negre si iluminate cu alb.

Comenzile sunt intuitive, materialele sunt placute la atingere, iar sistemul audio Bose vine ca o completare la senzatia de relaxare oferita de sedan.

Mazda6 are langa frana de mana un buton rotativ de control pentru reglajele sistemului audio, setarile masinii, hands-free-ul telefonului sau sistemul de navigatie prin satelit. Acesta este standard incepand cu nivelul de echipare Challenge. Tot de la acest nivel de echipare este disponibil si sistemul GPS Tom Tom, care are si Romania, cu un ecran color tactil de 5.8”.

Citeste si:

Sistemul audio stereo prevede sase boxe si conectivitate USB pentru a asculta muzica de la telefon sau iPod. Pentru o performanta audio de top este disponibil sistemul audio Surround Bose cu 11 boxe hi-fi, cu posibilitatea redarii fisierelor MP3 prin conectorul USB sau prin conexiune Bluetooth.

Noua Mazda6 vine cu sisteme avansate de siguranta activa. Sistemul de Avertizare la Parasirea Benzii de mers (LDWS) avertizeaza daca parasim involuntar banda de mers.

Sistemul Adaptiv pentru Faruri roteste farurile catre interiorul virajului, iar Controlul Automat Faza Lunga (HBCS) comuta pe faza scurta la intalnirea cu un vehicul care vine din fata. Asistentul pentru Franarea Inteligenta in Oras (SCBS) reduce riscul de coliziune avertizandu-va si actionand franele daca ne apropiem prea mult de vehiculul din fata la viteze intre 15 si 30 km/h. Sistemul de Cruise Control Adaptiv pastreaza distanta de siguranta fata de vehiculele din fata.

Sistemul de Monitorizare Spate a Vehiculului (RVM) costa in doi senzori radar montati in colturile posterioare ale masinii care masoara viteza si distanta fata de vehiculele care se apropie din spate. Cand un vehicul se afla la mai putin de 50 metri de spatele masinii, o lampa semnalizeaza, avertizandu-ne pe care parte se apropie vehiculul respectiv. Acest sistem se activeaza de la 30 km/h.

Sistemul de Asistare Inteligenta la Franarea in Oras (SCBS) previne sau reduce impactul frontal, utilizand senzori laser care monitorizeaza traficul din fata masinii in traficul urban. Daca sistemul detecteaza riscul unei coliziuni, pregateste sistemul de franare pentru ca acesta sa actioneze instantaneu. Daca nu actionam franele sistemul va activa franele daca situatia o cere. Functionarea sistemului se face intre 4 km/h si 30 km/h.

Noua Mazda6 dispune de 8 culori pentru exterior, din care 5 sunt noi.

Dotari optionale sunt sistemul de navigatie Tom Tom – 500 euro, trapa – 700 euro, vopsea metalizata – 510 euro si culoarea rosu soul, numita de japonezi premium – 650 euro.

Concurentii Mazda6 sunt modelele Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel insignia, Toyota Avensis si Hyundai i40.

Date tehnice Mazda6 Revolution CD175 AT:
Motor: 2,2 litri diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm)175 / 4500
Cuplu maxim Nm (rpm) 420 (2000)
Viteza maxima (km/h) 216
Acceleratie (0-100km/h) 8,4
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 5,9/ 4,2/ 4,8
Capacitate rezervor: 62 litri
Volum portbagaj litri: 489
Lungime: 4,87 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,41 metri
Emisii CO2 g/km: 129 g/km
Masa proprie (kg) 1.420
Garda la sol 16,5 cm