Fabrica Audi din Ingolstadt a fost deschisa pe 3 decembrie 1945, iar de atunci s-a dezvoltat continuu, transformandu-se intr-o megauzina, intinsa pe o suprafata de peste 2,7 milioane de metri patrati, cat Principatul Monaco.
Ingolstadt este cea mai importanta fabrica Audi, aici cei 35.000 de angajati produc 2.500 de masini pe zi, peste 550.000 de automobile anual.

Cele 18 modele fabricate la centrul Audi din Ingolstadt sunt A3, A4, A5, Q5, in diferite variante de caroserie, cu motorizari hibrid sau de performanta, RS. Tot aici ia nastere si Audi TT, a carui caroserie este asamblata si vopsita, iar apoi trimisa pe calea ferata in Ungaria, la Gyor, o alta fabrica de dimensiuni mari, unde se fabrica 1,9 milioane de motoare si 33.500 de masini anual.

Megauzina Audi din Ingolstadt se intinde pe o suprafata de peste 2,7 milioane de metri patrati si este impartita in doua de mai multe linii de cale ferata, peste care trec masinile pe o pasarela, dintr-o parte intr-alta, in timpul procesului de fabricatie.

Motivul vizitei in Germania a fost conferinta anuala Audi, dupa un an record pentru marca germana, in 2012 peste 1,45 milioane de automobile fiind livrate clientilor. La fiecare 22 de secunde Audi a livrat cate o masina, in peste 100 de piete din intreaga lume. 2012 a fost si primul an in care SUV-urile au reprezentat un sfert din vanzarile marcii.

Cum ia forma noua generatie Audi A3

Exista 5 faze in procesul de productie al unui model Audi. Totul incepe la sectia de Stantare si presaj, unde cele 18 linii folosesc zilnic 1.700 de tone de tabla de otel galvanizat, pentru a produce 530.000 de elemente individuale.

Pe liniile de presaj iau forma elementele de structura, care ajung in sectia Caroserie unde peste 1.600 de roboti, de circa 6-7 metri inaltime, prind de podea partea fata, spate si pasajele rotilor, iar la final plafonul. Dupa ce robotii au unit structura, caroseria ajunge la robotii cu senzori laser care verifica daca totul s-a realizat corect.

Am vazut putini angajati in sectia Caroserie, imbracati in salopete gri deschis, care supravegheau buna functionalitate a robotilor giganti, izolati in incaperi cu pereti din folii de plastic transparent, ca intr-un film SF cu laboratoare cu zone contaminate.

Dupa ce caroseria este degresata, iar usile, capota si portbagajul sunt atasate, masina trece in sectia de Vopsitorie, care pentru modelul A3 se afla in subsolul sectiei de Caroserie. Tot in subsol angajatii pregatesc suspensia si alte elemente necesare asamblarii.

Dupa vopsire, caroseria se usuca la o temperatura de 185 de grade si ajunge cu liftul din nou la parter, unde are loc faza 4 a procesului de productie, linia de Asamblare.

Pe linia de asamblare, intra in scena angajatii care dau jos usile si monteaza in prima faza cablurile, sistemul de incalzire si pedalele. Dupa ce sasiul este complet, a primit motorul, transmisia, sistemul de evacuare, rezervorul, este unit in 50 de locuri de caroserie. Urmeaza farurile, sistemul de racire, senzorii pentru declansarea airbag-urilor, rotile, interiorul, scaunele si la final usile.

Masina este acum completa si trece in faza 5, bancul de Test. Aici masina primeste prima cheie, motorul este pornit si masina ajunge intr-o spalatorie, pentru a verifica etanseitatea. Ultimul obiectiv este verificarea calitatii, cautarea unor eventuale defecte.

Marca germana are si o echipa care se ocupa de "mirosul Audi de masina noua", materialele folosite la interior trebuie sa iti ofere un aer de autoturism premium.

Fabricile Audi din Europa in cifre

Ingolstadt (Germania) - suprafata 2,7 milioane metri patrati, 35.000 angajati, modele A3, A4, A5, Q5 - 550.000 unitati anual

Neckarsulm (Germania) - suprafata 1 milion metri patrati, 14.000 angajati, modele A4, A5, A6, A7, A8, R8, - 262.000 unitati anual

Gyor (Ungaria) - suprafata 3,9 milioane metri patrati, 8.600 angajati, modele TT, A3 Cabriolet – 33.500 de masini anual si 1,9 motoare.

Bruxelles (Belgia) - suprafata 540.000 metri patrati, 2.500 angajati, modele A1 - 123.000 unitati anual

Martorell (Spania) – in incinta uzinei Seat, are 1.500 angajati, produce modelul Q3 – 106.000 de unitati pe an

Bratislava (Slovacia) - in incinta uzinei VW, are 2.200 angajati, produce modelul Q7 – 54.000 de unitati pe an

Audi mai produce masini si in China, India, Indonezia.

Cele 4 marci ale grupului Audi

Grupul Audi are 68.800 de angajati si cuprinde marcile Audi, Lamborghini, Ducati si Italdesign Giugiaro. Anul trecut, grupul a inregistrat vanzari record de 1,45 milioane masini si 44.100 de motociclete. Principalele modele care au sustinut vanzarile Audi in 2012 au fost A6, Q3 si Q5.

Anul acesta, Audi pregateste lansarea unui nou model, A3 sedan, prezentat cu usile inchise la Ingolstadt, fara aparate foto. Masina se plimba deja pe strazile din Germania, insa camuflata.

La conferinta anuala, Audi a prezentat si modelul RS7 Sportback cu 560 CP, cel mai puternic model de strada al marcii germane, conceptul SUV Lamborghini Urus, care ar putea ajunge pe strazi in 2017, precum si un Audi A7 connect, care poate merge fara sofer.

Lamborghini detine o fabrica in Italia, Sant"Agata Bolognese, care are 945 de angajati si produce modelele Gallardo Coupe si Spyder, alaturi de Aventador - 700 CP. Anul trecut productia a fost de 2.197 de automobile, iar vanzarile de 2.083 unitati.

Ducati a inregistrat anul trecut vanzari record de 44.100 de motociclete. Compania cu 1.200 de angajati produce modelele Ducati Diavel, Hypermotard, Monster, Multistrada, Streetfighter, Superbike. Productia in Bologna, Italia, a fost de 41.500 de unitati, iar in Thailanda de 2.400 de unitati.

Italdesign Giugiaro face parte din grup de trei ani. Compania cu 900 de angajati din Moncalieri a desenat modelul Lamborghini Gallardo.

Grupul Audi se asteapta la venituri in crestere in 2013 si 2014. Pe termen lung, principalul obiectiv este sa livreze anual 1,5 milioane de masini din 2015 si 2 milioane de unitati din 2020.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri