Procedura de achizitie publica pentru selectarea unui nou constructor va incepe in martie si ar putea fi finalizata in termen de trei luni, daca nu vor exista contestatii, scrie Mediafax.

Conform documentatiei de atribuire, durata de finalizare a lucrarilor va fi de noua luni de la data semnarii contractului.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate. Reprezentantii CNADNR au declarat la finele anului trecut, pentru MEDIAFAX, ca realizarea celui de-al doilea lot, construit de compania germana Alpine Bau, se va incadra in termenul prevazut, respectiv aprilie 2013.

CNADNR a reziliat la sfarsitul lunii noiembrie contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor.

Citeste si:

Oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de intrerupere a uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda".

Proprietarul Romstrade se afla in arest preventiv din decembrie. El a fost arestat intr-un dosar in care procurorii anticoruptie il acuza de faptul ca, in calitate de administrator al Romstrade, ar fi schimbat, fara respectarea prevederilor legale, destinatia sumei de 25 de milioane de lei, bani incasati in vederea proiectarii si executiei lucrarilor la primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, lucrare finantata in proportie de 85% cu fonduri europene.

Romstrade, unul dintre cei mai mari constructori romani dupa castigarea mai multor contracte cu statul, a intrat in decembrie in insoventa. Cel mai mare creditor Romstrade este CNADNR, care solicita circa 300 de milioane de euro (1,3 miliarde de lei), creanta fiind deocamdata acceptata sub conditie.

Valoarea creantelor inscrise de creditorii constructorului in tabelul preliminar se ridica la 3,37 miliarde lei (770 milioane euro), admisa fiind suma de 2,9 miliarde lei (665 milioane euro), din care 1,66 miliarde lei (380 milioane euro) sunt creante sub conditie.