O parte din productia de cutii de viteze TLx este livrata Uzinei Vehicule Dacia pentru modelul Duster, iar peste jumatate din productie este destinata exportului catre uzine Renault din Rusia (Avtoframos), Turcia (Oyak), Brazilia (Curitiba), Columbia (Sofasa), India (Chennay) si uzinei Nissan din Marea Britanie (Sunderland).
Fabricatia in serie a cutiilor de viteze de tipul TLx a inceput in anul 2008, iar capacitatea actuala de productie este de 7.500 de cutii de viteze pe saptamana.
Modulul de transfer asociat cutiei de viteze TL8 este o componenta mecanica necesara lantului de transmisie a unui vehicul 4x4 si este produs doar la Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia.
Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni (peste 3.800 de angajati) si prima uzina din cadrul Grupului Renault din punct de vedere al diversitatii proceselor. In cele sapte departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se preseaza si se sudeaza osii si cadre grup moto-propulsor pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia si in alte uzine la nivel international.
Pe langa cutiile de viteze de tip TLx, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia mai produce cutii de viteze JH, cu cinci trepte, care echipeaza vehiculele din gama Logan asamblate in Uzina Vehicule Dacia si in celelalte uzine Renault din lume.
In 2012, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia a produs 542.376 de cutii de viteze din care 280.435 cutii de viteze de tip JH (in 5 trepte) si 261.941 cutii de viteze TLx.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: