Pe timpul protestului spontan, ei au scandat "Hotii, hotii", "Greva", "Nu plecam", "Jos mafia" si "Unitate", au batut in tobe si au suflat in vuvuzele, acuzand patronatul ca nu vrea sa-i primeasca la negocieri si ca a inasprit conditiile de munca, inmultind verificarile alooltest si controalele la poarta.

"Sa ne respecte. Sa ne trateze ca pe oameni, ne pun etilotestul prin sectie, ne controleaza la poarta ca pe hoti, asa se intampla, nu se mai poate sa rezistam", a declarat o femeie.

Un alt angajat este nemultumit ca li se cere sa fabrice un autoturism in 40 de secunde, dar nu sunt platiti corespunzator, iar patronatul a intrerupt negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca si nu ii primeste la discutii, scrie Mediafax.

"Sa ne dea banii ceruti si drepturile, pierdem la concedii, pierdem sporuri. Daca ni le acorda, incepem munca. Vrem 2, 3, 4 sau 5 milioane de lei vechi in plus, nu asta conteaza, problema este ca e munca multa si banii sunt putini, sa ne plateasca in mod corect pentru cat muncim. Trebuie sa faci o masina in 40 de secunde, va dati seama in ce viteza lucram noi aici ? Repet, sa ne dea banii pentru cat muncim. Nici la brutarie nu iese painea atat de repede pe cat iese o masina de la noi. Cei din Maroc au salarii mai mari, iar noi trebuie sa scoatem masina la 40 de secunde, ar trebui un minut sau un minut si jumatate, dar nu 40 de secunde, in nicio uzina auto din lume masina nu este scoasa la 40 de secunde. Vrem salarii decente, nimeni nu sta degeaba aici, aici toti muncim. Acolo jos, la Mioveni, e o puscarie cu program, la noi e puscarie cu program. Nu suntem sclavi, nu am fost primiti la negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca, noi vrem sa muncim, dar nu asa, ca in sclavie!", a declarat muncitorul.

In replica, Anca Orevicianu, directorul de comunicare al Grupului Renault in Romania, spune ca negocierile se desfasoara in prezenta reprezentantilor salariatilor.

Nu este adevarat ca nu au fost primiti la negocieri, ele au inceput in cursul lunii februarie si sunt in curs. Nu s-a pus problema disponibilizarilor", a declarat directorul de comunicare al Grupului Renault in Romania, Anca Orevicianu.

Potrivit aceleiasi surse, controalele alcooltest se fac deoarece "regulamentul intern al Dacia prevede ca oamenii nu au voie sa lucreze sub influenta alcoolului".

Citeste si:

"Securitatea oamenilor, a celor care lucreaza pe platforma este responsabilitatea companiei si de aceea se fac controale alcooltest atunci cand este cazul, atunci cand sunt sesizari pentru ca este important ca lucrul sa se desfasoare in bune conditii, iar regulamentul intern al Dacia prevede ca oamenii nu au voie sa lucreze sub influenta alcoolului", a spus Orevicianu.

Referitor la controalele efectuate la poarta, Orevicianu a mai spus ca ele se fac prin sondaj, pentru ca "este important ca securitatea oamenilor si a bunurilor din patrimoniul companiei sa fie asigurate".

La ora transmiterii aceste stiri, discutia dintre reprezentantii patronatului si cei ai sindicatului si salariatilor continua, protestatarii fiind in continuare in curtea uzinei.

Orevicianu a mai spus ca negocierile privind contractul colectiv de munca la Dacia Mioveni au inceput, in acest an, la sfarsitul lunii februarie si vor fi terminate cel tarziu in luna aprilie.

Peste 5.000 de angajati ai uzinei Dacia din Mioveni, judetul Arges, au oprit activitatea, miercuri dimineata, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.

Potrivit salariatilor, este un protest spontan care initial a avut loc in interiorul societatii, departe de poarta principala, unde presa nu are acces in interiorul uzinei, dar ulterior angajatii au ajuns la gardul societatii pentru a sta de vorba cu jurnalistii.

Protestul spontan a fost declansat in jurul orei 9.00, la Sectia de Vopsitorie a uzinei.