"Extrem de smechere", asa au fost caracterizate noile faruri de revista Car and Driver, dupa ce au fost prezentate la Salonul Electronicelor de Consum din Las Vegas, scrie Mediafax.

Audi nu a putut face insa decat o demonstratie in SUA, intrucat legislatia veche de 45 de ani nu permite folosirea unor astfel de faruri pe a doua mare piata auto la nivel global, dupa China.

"Tehnologia de iluminare s-a modificat dramatic in ultimii 10-15 ani. Este dificil sa faci inovatii cu reglementari din 1968", a spus Stephan Berlitz, director la Audi.

Audi, diviza de lux a Volkswagen, se numara printre producatorii de automobile si de sisteme de iluminat care insista pentru modificarea regulii potrivit careia farurile trebuie sa aiba o faza scurta si una lunga de lumina, distinctie pe care noile faruri ale Audi, care ajusteaza automat lumina, o elimina.

Reprezentanti ai industriei de profil urmeaza sa se intalneasca cu autoritatile americane de reglementare in incercarea de modificare a standardelor.

Citeste si:

Reglementarea referitoare la faruri a fost actualizata de-a lungul anilor, dar este una dintre cele mai vechi dintre cele referitoare la siguranta traficului auto, precedand Administratia pentru Siguranta Traficului pe Drumurile Nationale din SUA.

Tehnologia a avansat intre timp de la fascicule directe de lumina la halogen, xenon, iar acum la LED-uri.

Sistemele LED sunt mai durabile, genereaza mai putina caldura si folosesc mai putina energie.
Autoritatile americane nu sunt convinse ca farurile LED imbunatatesc siguranta, intrucat testele au avut rezultate mixte. Numarul tamponarilor a crescut pentru majoritatea modelelor prevazute cu becuri de frana LED, cu exceptia modelului Accord al Honda Motor.

Farurile multi-LED vor fi disponibile optional pentru automobilul A8, al carui pret porneste de la 72.000 de dolari si poate ajunge la 134.500 de dolari.

Noua tehnologie, numita matrix-beam, foloseste pentru prima oara LED-uri multiple, care permit soferilor sa dispuna permanent de faza lunga a farurilor. LED-urile, comandate de camere si senzori, se opresc sau isi reduc luminozitatea, creand o serie de lumini si umbre, pentru imbunatatirea vizibilitatii.