Modelul dispune de o transmisie manuala cu sase trepte Tremec TR6060, cu un angrenaj unic, adaptat caracteristicilor de putere ale motorului LS7.

Motorul LS7 este cel mai puternic motor cu aspiratie naturala produs in serie de General Motors si, la lansarea sa la finalul anului 2005, a fost primul motor GM ale carui valori de putere si de cuplu au fost certificate de SAE.

Propulsorul Z/28 este o adaptare a modelului LS7 montat pe autovehiculul Corvette C6 Z06, dezvoltat impreuna cu echipa Corvette Racing.

„In gama Camaro, acesta completeaza o multitudine de alte motoare V-8, incepand cu motorul LS3 cu 426 cp montat pe modelul Camaro SS, pana la motorul LSA supraalimentat de 580 cp de pe modelul Camaro ZL1,” a declarant John Rydzewski, inginer-sef asistent pentru motoarele small-block.

Citeste si:

Fiind asamblat manual la Performance Build Center din Wixom, Michigan, motorul LS7 are aceeasi structura de baza Gen IV V8 precum motorul LS3 de 6,2 litri montat pe modelul Camaro SS, insa beneficiaza de un proces unic de turnare a blocului de cilindri cu garnituri de cilindru din otel presat pentru a face loc alezajelor de mari dimensiuni ale cilindrului, de 104,8 mm – cu placa de finisaj si honuire pentru o geometrie optimizata a alezajului.

Versiunea originala a motorului montat pe modelul Z/28, din anul 1967, era un small-block cu cilindree de 302 inch3 (4,9 l), care genera o putere de 290 cp si un cuplu de 393 Nm. A fost creat prin imbinarea blocului de cilindri din fier al motorului Chevrolet 283 V-8, care avea alezaje de 4,00 inch, cu arborele cotit al motorului 327, cu cilindree mai mare, ce avea o cursa de 3,00 inch, asigurand o cilindree de 302 inch3, care asigura reglarea dimensiunii corespunzatoare a motorului pentru modelul SCCA Trans Am 2.

Datorita blocului de cilindri si chiulaselor din aluminiu, precum si galeriei de admisie din material compozit si carburatorului cu greutate mica, motorul LS7 montat pe modelul Camaro Z/28 2014 cantareste aproximativ cu 20% mai putin si genereaza o putere cu aproape 73% mai mare decat motorul 302 din anul 1967.