Utilizarea suplimentara a sistemului cu pile de combustie cu hidrogen a fost realizata prin adaugarea a doua compresoare de mare capacitate, a unor tuburi de depozitare si a conductelor de distributie, precum si a opt distribuitoare de hidrogen.

Zilnic, sistemul extins va furniza minimum 400 de kilograme de hidrogen. BMW estimeaza ca sistemul extins va reduce consumul anual cu 4,1 milioane kWh, fata de 1,8 milioane kWh cat realiza sistemul initial cu pile de combustie cu hidrogen.

In 2010, BMW a finalizat instalarea unei zone de stocare si distributie a hidrogenului, aflata in apropierea Energy Center din cadrul uzinei. Aceasta avea rolul de a furniza energia pentru 85 vehicule de manevrare a materialelor alimentate cu pile de combustie.

Citeste si:

De atunci compania si-a marit de peste doua ori flota de echipamente cu pile de combustie cu hidrogen, urmand sa ajunga in acest an la 230 de unitati. Cu ajutorul acestei flote sunt deservite functiile logistice si de productie ale intregii uzine.

Obiectivul pe termen lung este reducerea intre 2006 si 2020 cu 45% a emisiilor si resurselor consumate pe automobil in procesul de productie.

Linia de asamblare BMW i de la Leipzig este alimentata exclusiv cu energie eoliana, iar cea de fibra de carbon (CFRP) de la Moses Lake este alimentata 100% cu energie hidro.