Wall-Street.ro: Ce rezultate financiare a obtinut divizia After-Sales anul trecut?
Rolf Rosendaal: Divizia After-Sales din cadrul Mercedes-Benz Romania (vanzarea pieselor de origine) a inregistrat anul trecut o crestere de 16,5% a cifrei de afaceri, fata de 2011.

Wall-Street.ro: Ce strategii aveti pentru 2013?
Rolf Rosendaal: In Romania, numarul de autovehicule Mercedes-Benz rulate, importate din afara, este unul semnificativ. Unul dintre obiectivele principale ale diviziei After-Sales in 2013 este aducerea autovehiculelor Mercedes-Benz, inclusiv a celor rulate, in Centrele Autorizate de Service.

Un alt obiectiv stabilit pentru anul in curs este dezvoltarea vanzarii de piese de origine atat catre posesorii de autovehicule Mercedes-Benz rulate, cat si catre proprietarii de flote auto comerciale sau catre service-uri independente, cu ajutorul retelei noastre de parteneri.

Wall-Street.ro: Ce procent din clientii care vin in service sunt persoane fizice?

Rolf Rosendaal: Persoanele fizice reprezinta 50% dintre clientii care apeleaza la serviciile unui Centru Autorizat. Celelalte 50 de procente sunt reprezentate de persoanele juridice, care detin autoturisme sau autovehicule comerciale Mercedes-Benz.

Wall-Street.ro: Cum le-a mers dealerilor in 2012?
Rolf Rosendaal: Centrele Autorizate au vandut anul trecut mai multe ore de manopera la nivelul retelei. Mai exact, a existat o usoara crestere si in privinta numarului de ore de manopera.

Wall-Street.ro: Exista dealeri interesati sa mai deschida service-uri anul acesta sau anul viitor?

Rolf Rosendaal: Mercedes-Benz Romania evalueaza in mod constant aplicatiile sosite din partea Centrelor care doresc sa devina Autorizate.

Wall-Street.ro: Cat l-ar costa pe un dealer sa deschida un service la standardele Mercedes-Benz, considerand ca detine deja un teren?

Rolf Rosendaal: Costul deschiderii unui Centru Autorizat de Service, la standardele Mercedes-Benz, poate incepe de la 300.000 de euro si poate ajunge cu usurinta la peste 1.000.000 de euro. Acest cost oscileaza in functie de specializarea, marimea si functionalitatea service-ului. De exemplu, daca un service include servicii si pentru autovehicule comerciale usoare sau camioane, pe langa cele oferite autoturismelor, costul va fi semnificativ mai mare de 300.000 de euro.

Wall-Street.ro: Ce diferente sunt intre o astfel de afacere in Romania si una in Germania?
Rolf Rosendaal: Standardele de retail Mercedes-Benz sunt identice peste tot in lume, acolo unde compania isi desfasoara activitatea.
In ultimii ani, mai multe schimbari au influentat atat comportamentul consumatorilor, cat si al celor care ofera produse si servicii spre consum. Astfel, la nivel global, dinamica pietei auto a crescut, datorita procesului continuu de globalizare si interconectarii relatiilor economice. Astfel, standardele Centrelor Autorizate din Romania sunt similare cu cele din Germania, aflandu-se in continua evolutie pentru a oferi conditii optime si calitate.

Mai mult, standardele de retail nu descriu doar partea de infrastructura, ci implica si pregatirea temeinica a fiecarui angajat. Cunostintele tehnice si aptitudinile necesare angajatilor din Centrele Autorizate Mercedes-Benz Romania sunt la acelasi nivel cu ale celor din Germania sau restul Europei. Mercedes-Benz Romania asigura expertiza necesara prin centrul sau de training. In acest mod, acelasi nivel de expertiza este asigurat in toata Europa, datorita procesului de training intern.

Wall-Street.ro: Care este valoarea stocurilor de piese Mercedes-Benz in Romania?
Rolf Rosendaal: Valoarea stocului de piese din depozitul Mercedes-Benz de la Oradea este de aproximativ 5.100.000 de euro. Stocul permanent cuprinde piese de origine pentru marcile Mercedes-Benz, smart si Mitsubishi Fuso Canter. Volumul maxim de stocare al depozitului este de aproximativ 23.000 de repere.

Citeste si:

Depozitul de la Oradea a fost inaugurat la sfarsitul anului 2009. Livrarea pieselor de schimb catre centrele autorizate Mercedes-Benz din tara se efectueaza foarte rapid. In acest sens, unul dintre beneficiile acestui depozit este reducerea semnificativa a timpului de asteptare pentru clientul final: piesa este livrata chiar in ziua urmatoare dupa comanda efectuata de catre centrul autorizat.

Wall-Street.ro: Ce piese de schimb Mercedes-Benz comanda cel mai des romanii, in afara de cele pentru revizii?
Rolf Rosendaal: Cu exceptia pieselor pentru revizie si a celor din segmentul cu uzura rapida, cele mai solicitate piese de schimb Mercedes-Benz comandate de clientii din Romania sunt, in general, elementele de caroserie.

Wall-Street.ro: Cati parteneri autorizati de service are in prezent reteaua Mercedes-Benz Romania?
Rolf Rosendaal: Divizia After-Sales din cadrul Mercedes-Benz Romania colaboreaza cu 35 de Centre Autorizate de Service care asigura o acoperire foarte buna in toate regiunile tarii. Dintre acestea, 26 sunt si Centre Autorizate de Vanzare.

Wall-Street.ro: Ce numar de angajati are reteaua Mercedes-Benz in Romania?
Rolf Rosendaal: Mercedes-Benz Romania are aproximativ 150 de angajati si peste 950 de persoane in cadrul retelei de Centre Autorizate de Vanzare si Service. Astfel, prin intermediul celor peste 1100 de persoane dedicate marcii Mercedes-Benz in Romania, suntem pregatiti sa oferim oricand clientilor cea mai buna experienta de cumparare sau de service.

In primele doua luni ale anului, Mercedes-Benz a vandut in Romania 427 de autovehicule, din care 227 autoturisme si 200 de masini comerciale.

Anul trecut, compania a livrat pe piata romaneasca 3.290 de autovehicule, din care 1.574 au fost autoturisme si 1.716 masini comerciale.