"Protestele spontane din martie au afectat productia. Este o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro care s-a evaporat intr-o zi si jumatate”, a spus Mavrodin.

Angajatii de la Dacia Mioveni, care au protestat in martie in curtea uzinei, au fost nemultumiti ca revendicarile lor salariale nu sunt incluse in contractul colectiv de munca si ca li se cere sa produca o masina in 40 de secunde, dar ca nu sunt platiti corespunzator si au solicitat sa nu mai fie tratati ca "sclavii".

Dacia: Protestul este ilegal, participantii la greva nu vor fi platiti

Dacia: Protestul este ilegal, participantii la greva nu vor fi platiti

Potrivit directorului de resurse umane pentru Romania si regiunea Euromed Africa, romanii sunt de doua ori mai bine platiti decat angajatii de la uzina din Maroc.

"Diferenta intre un angajat Dacia din Romania si unul din Maroc este de 50%. Salariul mediu in Tanger este de 250 de euro pe luna, iar in Romania in jur de 500 de euro. Se vor schimba multe lucruri in urmatorii 10 ani. Pe termen scurt, Marocul va accelera in termeni de productivitate mult mai repede decat Dacia”, a adaugat Mavrodin.

Citeste si:

Nivelul de cunostiinte de baza al angajatilor Dacia este mai mare in Romania decat in Maroc. In Africa, Grupul este nevoit sa investeasca mai mult in formarea salariatilor. "In Tanger avem un institut de formare care lucreaza in doua schimburi. Angajatii sunt instruiti 3 luni pentru a deveni buni operatori”, a mai spus managerul roman.

In viitor, Grupul Renault intentioneaza sa imparta productia intre cele doua uzine, Mioveni si Tanger.

Mavrodin se asteapta ca piata auto sa scada si anul acesta in Europa. In prezent peste 90% din productia Dacia merge la export, iar din acestea peste 80% merg in Europa.