Anul trecut au fost inmatriculate 1,02 milioane de masini Ford Focus, fata de 872.77 Corolla. Pe locul al treilea s-au plasat vehiculele pickup serie F ale Ford, modelul subcompact Fiesta pe pozitia a sasea, iar Chevrolet Cruze al General Motors pe locul opt, inaintea autoturismului Civic al Honda, scrie Mediafax.

Focus, Fiesta si Cruze se numara printre modelele producatorilor americani care au succes inaintea celor fabricate de Toyota si Honda, care dominau de obicei piata.

Interesul pentru modelele Ford a fost relansat de directorul general al grupului, Alan Mulally, care a innoit gama cu mai multe vehicule eficiente in privinta consumului de carburant, pentru a sustine pozitia puternica detinuta pe segmentele vehiculelor pickup mari si a celor sport utilitare.

Mulally a promovat totodata un plan global de dezvoltare numit One Ford.

"De cand ni s-a alaturat Alan, am dat o atentie extraordinara echilibrarii portofoliului de produse. A trebuit sa reprezentam mai bine ceea ce cauta piata, si anume masinile mai mici", a declarat Erich Merkle, analist de vanzari in SUA al Ford.

Citeste si:

Toyota a anuntat ca a comercializat anul trecut 1,16 milioane de vehicule Corolla, cu 33% mai multe decat in estimarile R.L. Polk & Co. Diferenta ar putea fi data de faptul ca Toyota include si modele cu nume precum Corolla Axio si Corolla Altis.

Pe de alta parte, Toyota Camry a ramas cea mai bine vanduta masina din SUA, asa cum s-a intamplat in ultimii 11 ani, iar Toyota a recastigat de la GM titlul de cel mai mare producator auto la nivel mondial in functie de vanzari.

Ford nu a mai reusit probabil sa isi adjudece titlul de cel mai bine vandut model de pe vremea automobilului Model T si a succesorului acestuia, Model A, a declarat John Wolkonowicz, analist auto independent din Boston.

Volkswagen a detinut acest titlu in anii '50 cu modelul Beetle (Broscuta), iar in anii mai recenti recenti lideri au fost modelul Golf al producatorului german, precum si Toyota Corolla.