Uzina Dacia de la Mioveni va furniza Daimler, in cadrul unui parteneriat, motoare turbo de 0,9 litri (H4) pentru modelul de oras Smart, propulsoare care echipeaza in prezent modele Dacia si Renault.
"Renault Technologie Roumanie (RTR) are un parteneriat cu Daimler, motorul H4 care se fabrica la Pitesti este exportat la Daimler pentru modelul de oras Smart”, a declarat Sorin Buse (50 de ani), directorul general RTR, in cadrul programului de stagii „Drive your future”.

H4 este un motor Euro5 de 0,9 litri turbo de 90 CP, care echipeaza modelele Dacia Logan, Sandero, Sandero Stepway si Renault Clio IV, Twingo.

Productia motorului H4 la Mioveni a inceput anul trecut si inlocuieste propulsoarele pe benzina de 1,6 litri 85 CP si 1,6 litri 105 CP, care aveau codurile K7M, respectiv K4M.

Motorul de 0,9 litri a intrat in fabricatie anul trecut la Mioveni, iar estimarile pentru 2013 sunt de 150.000 de unitati.

Centrul de inginerie auto Renault Technologie Roumanie, infiintat in 2006, are peste 2.200 de angajati. RTR cuprinde activitati de inginerie (proiectare si incercari), dar si functiile de achizitii, design si suport (gestiune, resurse umane, informatica).

Domeniile principale de activitate ale Renault Technologie Roumanie sunt conceperea si perfectionarea vehiculelor, precum si adaptarea motoarelor si a cutiilor de viteze. RTR are trei locatii Bucuresti (design), Pitesti (teste) si Titu (centru de incercari).

Renault Romania are in prezent aproximativ 18.000 de angajati. Principalele entitati ale sale sunt Uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica si Sasiuri, Directia Logistica, inclusiv centrul ILN), Matrite Dacia (Pitesti), centrul de design Renault Design Central Europe, Renault Technologie Roumanie (care include Centrul Tehnic Titu) si directia comerciala Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri