Compania germana BMW, deja printre cei mai mari exportatori de autovehicule din SUA, intentioneaza sa inceapa productia SUV-ului X4 la fabrica din Carolina de Sud, pe langa cele trei modele fabricate deja in statul american. Daimler isi extinde o fabrica Mercedes-Benz din Alabama, iar Audi, parte a grupului Volkswgen, construieste o fabrica de 1,3 miliarde de dolari in Mexic, scrie Mediafax.

Alti mari producatori europeni, precum PSA Peugeot Citroen, Renault si Fiat, raman concentrati mai puternic pe Europa, noteaza Bloomberg. Volkswagen a deschis in acest an fabrica cu numarul 100, in Mexic, dupa o investitie de 550 de milioane de dolari.

Volkswagen este grupul cu cea mai diversificata prezenta la nivel global, 77% din capacitatea de productie fiind in afara Germaniei, in fata General Motors, cu 76% din productie in afara SUA, si Toyota Motors, cu 59% in alte tari decat Japonia.

Producatorii germani de masini de lux BMW, Mercedes si Audi, au, de asemenea, o prezenta mai diversificata la nivel global decat rivalii Lexus, Cadillac si Volvo.

Citeste si:

Companiile germane investesc in strainatate chiar daca declinul de 18% al euro in raport cu dolarul fata de maximul din 2008 a facut mai profitabila productia in tara de origine. Potrivit rezultatelor financiare ale Daimler, compania a inregistrat anul trecut un castig de aproape un miliard de euro din variatia cursului valutar. Analistii se asteapta ca Toyota sa raporteze un profit in crestere cu 50% pentru anul fiscal in curs, ca urmare a deprecierii yenului.

Extinderea internationala a ajutat companiile germane sa ramana profitabile chiar si in contextul contractiei pietei auto europene pentru al saselea an consecutiv. Incepand din 2007, valoarea de piata a Volkswagen a crescut cu 21%, la 68 miliarde de euro, iar cea a BMW cu 56%, la 44 miliarde de euro. Daimler a inregistrat un declin de 35%, o evolutie mult mai buna insa comparativ cu prabusirea cotatiei Peugeot cu 83%, noteaza Bloomberg.

Volkswagen are planuri pentru sapte noi fabrici in China, parte a unui program de investitii in afara Europei estimat la 19 miliarde de dolari pana in 2017.

Daimler va cheltui circa 5 miliarde de dolari pana in 2015 pe extinderea operatiunilor din China si modernizarea unei fabrici din SUA, in timp ce BMW are planuri pentru investitii de 900 de milioane de dolari in SUA. De asemenea, BMW va cheltui 500 de milioane de euro pentru productia din China, in cooperare cu partenerul local al companiei. BMW are in vedere si constructia unei fabrici in Brazilia.