Anul trecut, MINI a livrat pentru prima oara peste 300.000 de unitati in 12 luni.

Primele modele asamblate la Chennai vor fi MINI Cooper D Countryman si MINI One Countryman. Majoritatea componentelor folosite vor fi produse de partenerul de productie si dezvoltare MINI, Magna Steyr, in Graz, Austria. Propulsoarele vor fi realizate in Marea Britanie, la fabrica de motoare a marcii din Hams Hall, langa Birmingham.

Componentele vor fi impachetate in seturi corespunzatoare unui automobil si ordonate conform procesului de asamblare. Automobilul va fi finalizat utilizand si piese produse local la aceeasi fabrica BMW Group de langa Chennai.

In ultima perioada, India a devenit o piata tot mai importanta pentru BMW Group, compania preluand direct activitatea de import din 2007. La inceputul anului trecut, MINI a deschis primele 5 showroom-uri dedicate MINI in Delhi, Mumbai, Hyderabad si Bangalore, India devenind piata cu numarul 100 unde marca britanica este reprezentata. In total 302 automobile au fost livrate in 2012, intre martie si decembrie.

Decizia BMW Group - ca parte a strategiei „productia urmeaza piata“ – de a deschide o linie de asamblare pentru MINI Countryman in India vine ca raspuns la interesul local tot mai mare in regiune pentru automobile premium. MINI devine astfel primul producator din segmentul premium compact in aceasta tara, unul dintre segmentele cu cele mai mari potentiale de crestere.

Citeste si:

Fabrica BMW din Chennai a fost deschisa in martie 2007. Aici s–au produs pentru piata asiatica BMW Seria 3, Seria 5, precum si BMW X1 si X3. Acoperind o suprafata de 13000 metri patrati, fabrica se afla in parcul industrial Mahindra World City, la aproximativ 40 km de Chennai.

Cinci din sapte modele MINI sunt produse in acest moment in Marea Britanie. Fabrica MINI Oxford reprezinta punctul central al retelei de productie, in timp ce Hams Hall din Birmingham este centrul de motoare al marcii. Modelele Countryman si Paceman sunt realizate de partenerul de dezvoltare si productie MINI, Magna Steyr, in Graz, Austria si sunt echipate cu motoare din Hams Hall.

BMW Group realizeaza investitii importante in modernizarea si expansiunea celor trei centre de productie, in pregatirea urmatoarei faze pentru expansiunea de modele MINI. Suplimentar, vor fi produse componente pentru asamblarea finala din alte centre, asa cum este si cel din India.

Aceeasi strategie a contribuit si la succesul clasicului Mini la nivel mondial. In total 5,3 milioane exemplare au fost produse intre 1959 si 2000, modelele fiind exportate sub forma de kit-uri catre alte parti ale lumii. Micul Mini nu era „made in Britan“, a fost realizat si in Spania, Belgia, Italia, Malta, Portugalia, fosta Iugoslavie, Chile, Uruguay, Venezuela, Africa de Sud, Australia si Noua Zeelanda.