Un reprezentant al grupului Fiat a refuzat sa comenteze.
Actiunile Fiat ar putea ramane la bursa din Milano, ca piata secundara, a spus o alta sursa.
Decizia finala nu a fost luata inca, fiind analizate si alte optiuni, dar miscarea ar avea un puternic caracter politic si simbolic pentru Italia impovarata de datorii, care incearca sa intrerupa cercul recesiunilor.
Marchionne, care conduce atat Fiat cat si Chrysler, vrea sa fuzioneze cele doua companii, astfel incat grupul nou format sa concureze General Motors si Volkswagen.
Fiat urmeaza sa cumpere integral Chrysler dupa ce a acumulat o participatie de 58,5% la compania americana, de cand a obtinut controlul asupra acesteia in 2009.
"Listarea Fiat-Chrysler la New York este justificata. Costurile de refinantare sunt mai mici si nu depind atat de mult de costurile obligatiunilor suverane", a declarat Erich Hauser, analist la Credit Suisse in Londra.
Chrysler a devenit o fabrica de bani pentru Fiat, care incearca sa elimine pierderile din Europa. Anul trecut, Fiat a inregistrat pierderi de 700 de milioane de euro din operatiunile europene. In 2012, Fiat a generat 75% din profitul operational in America de Nord.
"Italia si Torino trebuie sa inteleaga ca Fiat, asa cum il stiam noi, nu mai exista. Cea mai mare piata a producatorului auto este SUA, asa ca nu m-ar surprinde daca Marchionne va alege bursa din New York", a spus Giuseppe Berta, specialist in istoria Fiat si profesor de economie la Universitatea Bocconi in Milano.
Marchionne a declarat in mod clar ca listarea la bursa americana este o optiune pentru imbunatatirea accesului investitorilor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: