Mazda Motor Corporation a inregistrat profit pentru anul fiscal care s-a incheiat pe 31 martie 2013 datorita succesului Mazda CX-5, model introdus in 2012, si noii Mazda6, lansata in decembrie.
Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de euro (2,21 trilioane de Yeni) iar profitul operational a crescut cu 772 de milioane de euro, ajungand la 449 de milioane de euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de euro, fata de anul fiscal anterior cand au fost inregistrate pierderi.

Volumul de unitati vandute a ramas neschimbat la 1,24 milioane, desi CX-5 a depasit semnificativ asteptarile cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuala de productie pentru SUV-ul compact la 240.000 de unitati.

Si in Romania volumele au fost in crestere pe finele anului fiscal. In primul trimestru din 2013, numarul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungand la 143 de unitati.

Vanzarile au crescut in Europa cu 4,7% raportat la prima jumatate, au depasit dinamica pietei si compania si-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat in ultimul trimestru, cand vanzarile Mazda in Europa au ajuns la 39.804 unitati, cu 50% mai mult decat in trimestrul anterior si cu 1,7% peste aceeasi perioada a anului fiscal anterior.

Compania crede ca trendul pozitiv va continua in anul fiscal 2013-2014, estimand o crestere cu 12% a venitului global si dublarea profitului curent. Volumul de unitati vandute se estimeaza de asemenea ca va creste cu 8% la 1,34 milioane si cu 17% in Europa (inclusiv Rusia), ajungand la 200.000, in primul rand datorita popularitatii in crestere a celor doua modele SKYACTIV disponibile si a introducerii unui al treilea. Mazda estimeaza 1,7 milioane de unitati vandute in anul fiscal 2015-2016.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri