Compania a confirmat tinta pentru acest an, respectiv un profit inainte de taxe in stagnare fata de nivelul record inregistrat in 2012, potrivit Bloomberg, scrie Mediafax.

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a scazut cu 4,5% in primul trimestru, la 2,04 miliarde euro, in timp ce media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg indica un rezultat de 1,82 miliarde euro.

Vanzarile BMW au coborat totodata cu 4,1%, la 17,5 miliarde euro, iar profitul net s-a redus cu 3%, la 1,31 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul german.

Producatorul automobilelor BMW, Mini si Rolls-Royce anticipeaza ca evolutia pozitiva a pietelor din SUA si China va estompa efectul declinului vanzarilor din Europa, unde piata auto s-a restrans la minimul ultimilor 20 de ani.

Mizand pe cateva modele noi, BMW anticipeaza vanzari record in acest an ca volum, efectuand in acelasi timp investitii costisitoare pentru a se mentine lider in fata Audi (Volkswagen) si Mercedes-Benz (Daimler).

"Pe fondul nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii si modele noi, precum si investitiilor in reteaua de productie, anticipam sa inregistram in 2013 un profit inainte de taxe de marime similara celui din 2012", a declarat in comunicat directorul general al BMW, Norbert Reithofer.

Citeste si:

BMW va lansa pana la sfarsitul anului viitor 25 de modele, 10 dintre acestea fiind complet noi, fara predecesor.

Mercedes a planificat lansarea a 13 modele complet noi pana in 2020, iar Audi vrea, potrivit unor surse, sa-si dubleze gama de SUV-uri in acelasi interval, la sase modele.

Marja de profit a BMW la divizia auto a scazut in primul trimestru la 9,9%, de la 11,6% in perioada corespunzatoare a anului trecut. Audi a raportat pentru aceeasi perioada o marja de 11,1%, in timp ce profitabilitatea Mercedes-Benz a coborat de la 8,2% la 3,3%.

Actiunile BMW s-au depreciat cu 4% de la inceputul acestui an, compania inregistrand o capitalizare de piata de 45,1 miliarde euro.

Grupul german deruleaza o investitie de 200 milioane euro la o fabrica din Brazilia, und va produce 30.000 de automobile pe an incepand din 2014, si analizeaza extinderea retelei de productie in Rusia.

Intre timp. Audi vrea sa creasca productia din America de Nord, planificand o fabrica in Mexic cu o capacitate de 150.000 de automobile pe an incepand din 2016.