Ponta a spus, totodata, ca negocierile pentru centura Sud a Capitalei si cele pentru autostrada Pitesti - Craiova sunt in faza avansata.

"Domnul Sova m-a instiintat ca practic de maine (miercuri - n.r.) incep negocierile care trebuie sa finalizeze contractul pentru Comarnic - Brasov. La fel, suntem in faza avansata cu centura Sud a Bucurestiului si cu autostrada Pitesti - Craiova. Deci, partea de infrastructura categoric trebuie imbunatatita", a spus premierul.

CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China si a trei asocieri de firme pentru proiectarea, constructia, finantarea si operarea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, printre ofertanti fiind si companiile Vinci si Aktor, care s-au retras din acest proiect in urma cu trei ani.

Citeste si:

Astfel, pe lista s-au inscris compania China Communications Construction si asocierea formata din din firmele Spedition UMB si Tehnostrade, asocierea formata din Vinci, Strabag si Aktor, precum si asocierea formata din Impregilo si Salini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.