Noul Ford Focus a continuat succesul pe care l-a avut varianta anterioara, datorita invatiilor si tehnologiilor avansate pentru un model din clasa compacta.

Focus este dotat cu faruri cu tehnologie bi-Xenon, faruri cu stingere intarziata (follow me home), sistem de acces KeyFree, sistem "Bluetooth-Voice control", parbriz cu filtru infrarosu, pedalier reglabil electric sau senzor de ploaie.

Sistemul de suspensie al puntii fata este de tip McPherson si cel al puntii din spate este de tip multibrat (suspensie independenta) de tip "Control Blade".

Trenul de rulare are toate rotile independente si confera masinii o stabilitate sporita atat la viteze mari, cat si in viraje.

Directia este asistata electro hidraulic, numita EHPAS, este alt atu al lui Focus. Aceasta poate fi setata prin intermediul computerului de bord sa moduleze diferit forta necesara rotirii volanului. Astfel, pot fi alese trei moduri de lucru ale acesteia: standard, confort si sport.

Ceea ce are numai Focus este propulsorul turbodiesel de 2 litri, dezvoltat de Ford impreuna cu grupul francez PSA care dupa unii, este unul dintre cele mai bune motoare diesel existente. La numai 2.000 rpm, cuplul maxim de 320 de Nm ii confera reprize foarte bune. Performantele, in ciuda faptului ca este un diesel, sunt prezente si la turatii mari, de peste 4.500 rpm. Pentru o economie sporita de combustibil, cutia de viteze are 6 rapoarte si exte excelent etajata pentru a oferi acceleratii de invidiat.

Nici nu a fost bine lansat, ca Ford a pregatit deja o oferta de pana la 1.200 de euro pentru Focus cu toate taxele incluse.