"Noi avem in exploatare grosso modo 17.000 de kilometri de drum, incluzand 530 de kilometri de autostrada, restul de drum national. CNADNR a facut cereri la cele sapte directii regionale de drumuri din tara, sa ne spuna necesarul numai de acoperire de gropi, adica intretinere de vara. Necesarul strazi de la cele sapte regionale se ridica la peste patru miliarde euro pentru anul acesta. Necesarul facut de ei luand in considerare situatia drumurilor pe care le administreaza fiecare directie regionala. Noi avem 180 milioane euro in buget pentru aceste drumuri. Mai mult decat atat, vreau sa va spun ca acum m-am interesat si eu - inainte sa fiu implicat in treaba asta eram mult mai indignat - acum stiu ca in toata Europa si-n toata lumea, o data la patru ani, cel mai tarziu, trebuie sa tragi un covor asfaltic de suprafata pe orice autostrada sau drum national ai. Dar noi nu avem suficiente fonduri pentru asta. Deci dincolo de orice viziune, nu avem suficiente fonduri, si atunci incerci sa faci cu ceea ce ai", a spus ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

Oficialul a afirmat ca "situatia este dramatica" si ca sunt sute de poduri cu "probleme mari". Sova a spus ca pe autostrada Bucuresti-Constanta (A2) covorul asfaltic pe 36 de kilometri construiti in perioada 2004 - 2005 nu a fost schimbat, noteaza Mediafax.

"Nu-mi place sa fac teoria mostenirii pe care o am, dar niste cifre cred ca sunt relevante. Am preluat ca minister coordonator aceasta companie (CNADNR, n.r). Noi ne-am angajat fata de Fondul Monetar International ca lichidam arieratele din economie, si premierul ne-a spus «Domnilor, incepeti si platiti, trebuie sa ne respectam angajamentele». Bun, care sunt obligatiile la 31 decembrie 2012 ale CNADR? Simplu: 680 milioane euro datorii. La un buget de 1,2 miliarde euro pentru investitii, 680 milioane euro au fost datorii. Am ramas acum cu diferenta de suma, pentru care va trebui sa mai cerem Ministerului de Finante in iulie, la rectificare, niste bani, ca sa ne acoperim cei 15% la fonduri europene", a adaugat ministrul.

Citeste si:

Intrebat care este cel mai prost segment de drum din Romania pe care sa-l ocoleasca soferii in vacante, el a raspuns ca acesta este cel dintre Botosani si Suceava.

"Nu vreau sa-l ocoliti, pentru ca e o zona turistica superba. Dar daca ma intrebati care este cel mai prost sector de drum din Romania, este intre Botosani si Suceava", a spus Sova, in finalul emisiunii.