Porsche investeste 120 milioane euro si creeaza peste 2.000 locuri de muncaan Germania Stuttgart. Consiliul de Administratie al Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, Germania, a luat decizia de a fabrica noul model Panamera - o masina cu patru usi - la locatia din Leipzig. Pentru a putea produce Panamera la Leipzig - model aflatan prezentan faza de dezvoltare si programat a fi lansat pe piata in 2009.

Porsche va extinde semnificativ uzina germana. Planurile includ constructia unei noi hale de productie cu o suprafatade aproximativ 25.000 metri patratisi,an acelati timp, extinderea halei de asamblare existentadeja, prin adaugarea unui centru-pilot de analiza, precumsi a unui atelier de pregatire aancepatorilor. Centrul logistic, care va acoperi o suprafatatotalade 30.000 metri patrati, va fi construitan vecinatatea noii hale.

Ridicarea noii cladiri vaancepean luna septembrie a acestui an, dacava primi aprobarea autoritatilor. Investitia totalaîn noile cladirisian facilitatile de productie se va ridica la 120 milioane euro.

Conform declaratiei lui Dr. Wendelin Wiedeking, presedintesi director executiv Porsche AG: "Inca de la inceputul productiei modelelor Cayenne si Carrera GT, uzina din Leipzig s-a dovedit impresionanta prin fabricarea automobilelor premium de cea mai inalta calitate. Asadar, luarea deciziei in favoarea facilitatilor de la Leipzig este un semn clar de increderea in abilitatile fortei de munca si, in acelasi timp, o contributie viitoare la dezvoltarea economica a landurii germane Hrasaritene".

In declaratia lui Wiedeking, emblema "Made in Germany" din punct de vedere al calitatii are o importanta deosebita pentru modelul Panamera: "Prin acest angajament al Germaniei - ca centru industrial -, sporim valoarea masinilor sportsi,an acelasi timp,indeplinim dorintele clientilor nostri", a mai spus presedintele si directorul executiv Porsche.

Citeste si:

Inca o data, Porsche isi andreapta atentia spre subsidiarele sale. "Succesul modelului Cayennean segmentul SUV dovedeste ca nu trebuie sa folosim bani publici pentru a produce masini. Mai degraba, ceea ce conteaza in cazul nostru, este faptul de a fabrica automobile intr-un mod economic,intr-un concept de productie bine gandit si cu un grad inalt de calitate care caracterizeaza compania noastra", a afirmat directorul executiv Porsche in motivarea deciziei.

Un avantaj suplimentar este ca atelierul de vopsitorie de la Hanovra permite o paleta coloristica mai larga decat la alte uzine VW". Consiliul de Conducere al uzinei din Hanovra, conform declaratiei lui Wiedeking, a ajuns la un acord cu Porsche pentru ca ofera calitate deosebita, eficienta maxima si,in plus, s-a dovedit a fi competitiva si disponibila pentru viitor. Conform celor spuse de presedintele Porsche, compania germana a putut verifica aceste calitati in trecut, prin Porsche Consulting - divizia de consultanta specializata-, care a sprijinit si a consiliat Hanovra in introducerea productiei pe banda.

Per total, doar 15% din productia modelului Panamera va fi realizata în regim "in-house", la fabricile Porsche,in timp ce caroseriile vopsite reprezinta sase procente din valoarea totala a automobilului. Dar de cand compania are legaturi stranse cu furnizorii germani, aproximativ 70% din creatia masinii va fi realizata in Germania. Casi alte modele Porsche, Panamera este - mai presus de orice - un produs original Porsche, purtand amprenta "Made in Germany".

Productia modelului coupe sport, cu patru locuri, va fi benefica si pentru piata muncii, prin crearea a 600 de noi locuri de munca la Porsche Leipzig Gmb isi tot atatea la furnizorii din regiune. Angajarile noilor salariati vor incepe in 2008. La uzinele Porsche din Stuttgart-Zuffenhausensi Weissach, Panamera va contribui nu doar la mentinerea actualelor posturi, dar va insemna si angajarea a 400 noi lucratori in 2009. De asemenea, prin contractul incheiat cu Porsche, uzina VW din Hanover asigura 500 de angajati cavor avea de lucru pe termen lung.

Mai mult, Consiliul Executiv Porsche a ajuns la un acord cu Consiliul de Conducere al grupului Porsche AG, cu cel al Porsche Leipzig GmbH si cu sindicatul IG Metall pentru a extinde contractul colectiv de munca pentru inca cinci ani, la Porsche Leipzig GmbH.