BMW a prezentat poze oficiale cu cea de-a treia generatie a SUV-ului X5, model ce a debutat in 1999 si a avut pana in prezent vanzari de 1,3 milioane de unitati.
In Romania, BMW X5 este cel mai important model al marcii, ocupand constant prima pozitie in topul vanzarilor marcii incepand cu 2008.

Noul BMW X5 reprezinta o evolutie a designului fata de modelul anterior intr-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism si forta. Noul design se remarca prin farurile circulare duble ce se extind in grila BMW a radiatorului, silueta extinsa elegant cu linia laterala marcata de pasajele musculoase ale rotilor, cu designul fata si spate evidentiat de linii orizontale si suprafete proeminente, dar si prin accentul pe optimizarea aerodinamica.

O serie de elemente noi sunt integrate armonios in limbajul general de design, incluzand Air Curtains si Air Breathers pentru rotile fata si Aero Blades pentru luneta. S-a obtinut astfel un coeficient aerodinamic deosebit (Cd) de redus, de numai 0,31 (in cazul X5 xDrive30d).

In plus, sunt oferite in premiera posibilitati de personalizare speciale, clientii putand opta intre noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar si M Sport, dotari de exterior si interior pot fi comandate in aproape orice combinatie.

Ergonomia este asigurata si de zonele de depozitare extinse si de bancheta spate cu spatar rabatabil in raport 40:20:40, dar si de capacitatea marita a portbagajului: 650 - 1.870 de litri.

Trei variante de motorizare vor fi disponibile la lansare: BMW X5 xDrive50i cu noua generatie de motor V8 pe benzina (330 kW/450 CP), BMW X5 xDrive30d cu propulsor diesel cu sase cilindri (190 kW/258 CP) si BMW X5 M50d, model M Performance, cu motor diesel triturbo cu sase cilindri (280 kW/381 CP). In luna decembrie 2013, BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d si BMW X5 sDrive25d (emisii CO2 149 g/km) vor fi adaugate in gama.

Comutator Driving Experience Control este disponibil standard, permitand reglarea comportamentului dinamic al masinii intre ECO PRO, CONFORT, SPORT si SPORT +.

Suspensia M Adaptiva, dar si Pachetele Comfort, Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva pot fi comandate pentru a imbunatati proprietatile sportive si confortul calatoriei. In timp ce pachetul Dynamic include, alaturi de Dynamic Performance Control, si sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive.

Pachetul Comfort include suspensia pneumatica pentru puntea spate si amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. In final, Pachetul Professional le reuneste pe primele doua. A patra optiune, Suspensia M Adaptiva, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatica precum si setari mai sportive ale suspensiei.

Electric Power Steering (servodirectie electrica) este disponibila standard, in timp ce sistemul Active Steering (directie activa), unic in segment, este disponibil optional. Acesta variaza raportul dintre cursa volanului si raza de bracare a rotilor in functie de viteza. Astfel, la viteze mici, pentru manevre usoare, rotirea volanului se traduce printr-un raspuns prompt al directiei, in timp ce la viteze mari cursa se mareste pentru mai mult control si stabilitate.

Sistemul de tractiune integrala BMW xDrive este acum disponibil si cu Dynamic Performance Control ca parte a pachetelor Dynamic si Professional pentru suspensia adaptiva. Acesta asigura distributia dinamica a cuplului pe puntea spate, astfel ca in contextul abordarii dinamice a virajelor pana la 100% din puterea motorului putand fi distribuita pe o singura roata pentru agilitate remarcabila.

Sunt disponibile doua pachete care inglobeaza mai multe sisteme. Primul Driving Assistant ce include Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), dar si Collision Warning and Pedestrian Warning. Al doilea este Driving Assistant Plus cu Active Cruise Control (tempomat activ) cu functie Stop & Go, care include franare pana la oprire si Traffic Jam Assistant.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri